Kære alle.
For cirka et år siden fik jeg renoveret og serviceret en gammel, men velholdt Sansui AU 9500.
Modellen skulle efter signe være en topmodel da den udkom. Flere kilder beretter om en stærk forstærker med en varm og rør-lignende lyd og mange bekræfter, at den den dag har værdi.
Jeg er egentlig tilfreds med min Sansui; den spiller upåklageligt og forstærker mine letdrevne højtalere uden problemer. Dog er jeg ofte ramt af en slags "HiFi-feber" hvor man ustandseligt er på udkig efter opgraderinger eller spejder efter ens næste køb - den selvsamme drift hvor man stræber efter dét man ikke har, beskrives i øvrigt fyldestgørende af Schopenhauer i værket "Verden som vilje og forestilling". Det kan jeg nikke genkendende til...
Hvad er jeres erfaringer? Hvad mener i om Sansui som mærke?
Tillægsspørgsmål:
Jeg har fået mig en håndlavet, danskproduceret pladeafspiller i Rio palisander. Jeg har tænkt på om man skulle påsætte rio palisanderfinér på siderne af Sansui'en. Der er ventilationshuller i både siden og på toppen af forstærkeren (se vedhæftet billede) og jeg vil nødigt begynde at skade forstærkeren. Måske det kan lade sig gøre, da jeg sjældent hører særlig høj musik (volumenknappen fra 0-10 kommer aldrig over 3) og jeg synes aldrig min Sansui er varm.