cdp skrev:Jeg brugte en tid A25 med BM4400 - og nu vil jeg ikke såre nogen herinde - men min erfaring siger, at netop BM4400 fortjener en hjt. der gengiver lidt flere detaljer i toppen, tænker specielt S75. A25 har såmænd en fin og velafbalanceret lyd, men de gode dyder en 4400 har skal næsten udnyttes til fulde. Så vidt jeg husker har 4400 en ret stabil udgang med 8 transer, og kan sagtes følge en A25 på vej. Blot mit bud...
Jeg sidetracker, undskyld.
spuncut skrev:cdp skrev:Jeg brugte en tid A25 med BM4400 - og nu vil jeg ikke såre nogen herinde - men min erfaring siger, at netop BM4400 fortjener en hjt. der gengiver lidt flere detaljer i toppen, tænker specielt S75. A25 har såmænd en fin og velafbalanceret lyd, men de gode dyder en 4400 har skal næsten udnyttes til fulde. Så vidt jeg husker har 4400 en ret stabil udgang med 8 transer, og kan sagtes følge en A25 på vej. Blot mit bud...
Enig, det samme, mener jeg, gør sig gældende for Nikko Alpha III. Her tænker jeg Beovox 5700 eller Celestion Ditton 66 (samme mellem/diskant-sektion). Har prøvet denne kombi og den er formidabel i toppen. Desværre blev jeg aldrig venner med bunden i forhold til mit foretrukne programmateriale og ørene... selvfølgelig. Herefter skulle jeg naturligvis prøve mellem/diskant-sektionen (Celestion MF500/HF2000) sammen med en A25-bas (SEAS 25TV-EW), men der gik sammenhængen totalt i fløjten... Skulle jeg prøve med den langt mere civiliserede bassektion fra A45X (Scanspeak)?
Jeg sidetracker, undskyld.
MVH Henning
Fensten skrev:Hej Bjergager,
Hvis du ligger lidt kærlighed i en Dual, så har Captainen vist en 1219, der ellers havner på Genbrugsen
Den burde være til at fixe
Jeg har været igennem et hav af ScanDynaco højtalere.
Min favorit er Dynaco M25X. I mine ører er der både bas, mellemtone og diskant og et meget balanceret output.
Mine M25X var et smut forbi Thorlund, som ikke var tosset med dem. Men smag og behag….. Nu er de tilbage
Den lyder i øvrigt både godt på rør og transistorer.
Mvh.
Fensten
KenRas skrev:Hej Brian,
Da jeg kan se du bor i Hillerød, ville jeg spørge Per Tophøj som er bruger her på sitet. Han bor i Græsted.
Du kan også fange ham via hans hjemmeside: https://tophojteknik.dk/
Han er en dygtig og velrenommeret tekniker/reparatør af alt vintagegrej.
Mvh Kenneth
spuncut skrev:Hej Brian
Jeg har aldrig været i stue med et sæt A50, jeg ser derfor frem til en beskrivelse af hvordan de lyder når du får gang i dem. A50 har en intern aperiodisk port der er anbragt som vist herunder.
Kilde:
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-50.shtml
Der blev produceret en række ITT-højtalere efter samme dobbeltkamrede princip, samt en A20X og en A30X. Muligvis også en A10, der sjovt nok ikke har "X" i modelbetegnelsen. Alle med Scanspeak-enheder.
Tillykke med dem.
MVH Henning
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster