For et par år siden fik jeg hammerslag på Lauritz på det sæt Beolab / Beomaster 5000 jeg havde med på det sidste træf. Der fulgte et sæt flotte Type S højttalere med. Palisander kabinet og flot blåligt frontstof. Desværre må man sige at lyden ikke just er prangende, så spørgsmålet var hvad der skulle ske med dem?
Også for et par år siden arvede jeg hvad der nok var starten på et højttaler projekt der aldrig blev fuldført. Enhederne er fra Peerless og så vidt jeg har kunnet google mig til er det et Peerless 10-2 kit til selvbyggere.
Og igen var spørgsmålet hvad jeg skulle gøre med dem?
Så i vinters fik jeg den fremragende ide, synes jeg selv , at opgradere B&O’erne med disse Peerless enheder.
Det var et relativt simpelt indgreb der kun krævede få modifikationer, da Peerless enhederne havde nogenlunde samme størrelse som de originale Type S enheder. Billederne herunder viser processen…
Og hvordan lyder de så?
Jamen de spiller faktisk ret godt, med betydelig mere bund og fylde end med de oprindelige enheder. Så jeg er godt tilfreds. De er nu, sammen med Beolab/master 5000, installeret i vores gæsteværelse.
Mvh Kenneth