Hej
Jeg har ligget død et par dage med en influenza, hvilket har medført at der er blevet vendt op og ned på dag og nat. Men så er det jo fint med et lille hyggeligt tegneprojekt når nu jeg alligevel ikke kan sove.
Ortofon 445 Mk 1 version 0.1
Først et rektangulært billede af komponentplaceringen med navngivning af spoler.
Dernæst et spejlvendt rektangulært billede af loddesiden.
Komponentplaceringen i forhold til printet er modificeret en hel del, hvilket medførte lidt bøvl med at få diagrammet til at give mening, samt at nedbringe antallet af krydsende ledninger.
Derfor valgte jeg en mere slavisk tilgang. Loddeøerne blev forsynet komponentnavne og et "a" for den ene ende og et "b" for den anden ende. Herefter kan man lave en netliste:
Netliste
N1: In+ C3a W1- W2+
N2: In- L2a L1b T+
N3: W1+ L3a
N4: C2b L1a T- 6
N5: L2b C3b L3b C2a W2- R1a M-
N6: M+ R2
N7: R1b 1
Med netlisten blev det noget nemmere "stable" diagrammet så det gav mening og kun en enkelt krydsning.
Diagrammet er forsynet med netnavne (N1, N2, osv) og komponenterne er forsynet med terminalnavne (a, b). Det er således muligt at tjekke navne og net fra billederne til diagrammet, hvilket jeg håber at der er nogen der gider.
Bemærkninger og spørgsmål.
Der er sandsynligvis problemer mht. fasepolariteten af diskant, samt de to basser. Måske vil det hjælpe hvis de stribede ledninger markeres på diagrammet.
Der er ingen C1.
Hvad er kapaciteten på C2?
MVH Henning