ULTRALYDSRENS AF OMSKIFTERE:Så fik jeg tid til at komme i gang med at rense omskiftere. Min nye lille fine ultralyds-renser ankom i sidste uge, så nu skulle det være. De 4 omskiftere fra F-2636 printet blev loddet ud og renseren blev gjort klar med demineraliseret vand i tanken.
Spørgsmålet var så:
Hvor lang tid? og
Ved hvilken temperatur?Godt spørgsmål, manualen var ikke til megen hjælp. Men der var masser af advarsler om hvad man
IKKE skal bruge den til. Da jeg tændte den var tiden sat til 12 min og temperatur til 50 grader. Jeg blev enig med mig selv om at prøve en enkelt omskifter ved 40 grader i 5 min og så vurdere resultatet. Som sagt, som gjort.
Her står den på køkkenbordet, efter rens af den første omskifter.
IMG_5047.JPG
Efter rens af den første, blev den kontrolleret med mit DMM. Inden rens lå kontakt modstanden typisk omkring nogle få Ohm, men nu måler de fuldstændig ens, nemlig 0 Ohm.
IMG_5048.JPG
Derefter fik de 3 øvrige omskiftere samme tur med samme fine resultat
Når jeg tager dem op af renseren, bliver de dyppet i noget rent demineraliseret vand og derefter blæst igennem med trykluft.
Så mangler der kun 3 omskiftere til på et andet print, før jeg kan begynde at få den samlet færdig.
Jeg må sige det er en fin lille ultralyds-renser. Den er kun på 1,3 liter, men til dette formål er størrelsen fin.
Den bliver jeg glad for
Fortsættelse følger...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.