Transrotor Dobble Deck

Analog når det bedst

Transrotor Dobble Deck

Indlægaf Louis » lør 1. feb 2025 18:49

For en uges tid siden så jeg et opslag på Facebook med en pladespiller jeg aldrig havde set før, heller ikke hørt om, og slet ikke en konstruktion jeg havde set før. Det måtte jeg simpelthen prøve at byde på. Så det gjorde jeg.

Nu er jeg så en "Transrotor dobble deck" rigere.

Og hvad er det så? - ja det er en pladespiller med to tallerkner. Hvorfor tænker i - ja det ved jeg heller ikke. Men det ser specielt ud.

Transrotor er et tysk firma fra 73, Jochen Räke havde distribution af Michell i Tyskland. Michell pladespillere var dog billigere i England så de ændre bare navnet til Transrotor, senere lavede Räke selv flere modeller (så vidt jeg kan læse mig frem til)

Nå, men jeg fik lov at købe den, så mig i bilen og hele vejen til Sydfyn. Jeg spørger sælger hvor han dog har fundet sådan en? Det havde han såmænd på lossepladsen :shock:

Den lignede også en der havde stået stille længe, møgbeskidt, og med lidt nister og skrammer der i hvert fald ikke kan poleres væk. Men den er nok bare nået så langt.

Nu har jeg pudset og poleret og gennemgået den fine Pabst motor der heldigvis kunne komme til at køre igen.

Der findes lidt billeder på nettet og de er alle forskellige, så der må være flere af dem. Men nok ikke mange.

Læsestof - https://o2acables.com/sites/default/fil ... 3_test.pdf
Læsestof https://www.highfidelity.pl/@main-397&lang=en

Er der nogen der kender til den her?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Transrotor Dobble Deck

Indlægaf Elway » lør 1. feb 2025 18:53

Wauv, den er fed! - Sikkent et statement-piece... glæder mig at til at følge den historie.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf The Canadian » lør 1. feb 2025 20:11

Den er Fe' Tillykke med den. Er det derfor du søger alle de arme
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Tubelab pre #4 + Gamut D-100 / Hørning Alkibiades Sig. Gold

Kontoret - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Louis » lør 1. feb 2025 20:13

The Canadian skrev:Den er Fe' Tillykke med den. Er det derfor du søger alle de arme

Ja bl.a.

Da jeg køber den får en Mayware formula IV og en R200. nogle ikke super fede arme synes jeg. Jeg har dog fået to originale sme boards med til den, så derfor synes jeg der skulle to på.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf ferr31 » lør 1. feb 2025 20:14

Nå det var dig der fik den, jeg havde overbudt dig en gang, hvor han så ikke "havde tid" til at svare,
da han så svarer, siger han den er solgt.
Stort tillykke med den, jeg havde nok ikke vidst hvad jeg skulle stille op med den, så det var nok bedre
at du fik den :p
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Indlægaf Louis » lør 1. feb 2025 20:26

ferr31 skrev:Nå det var dig der fik den, jeg havde overbudt dig en gang, hvor han så ikke "havde tid" til at svare,
da han så svarer, siger han den er solgt.
Stort tillykke med den, jeg havde nok ikke vidst hvad jeg skulle stille op med den, så det var nok bedre
at du fik den :p

Jeg ved sgu måske heller ikke helt hvad jeg skal stille op med den, men spille det skal den i hvert fald.

Jeg tænkte jo nok vi måtte være flere om buddet :p
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf The Canadian » lør 1. feb 2025 20:45

Louis skrev:
The Canadian skrev:Den er Fe' Tillykke med den. Er det derfor du søger alle de arme

Ja bl.a.

Da jeg køber den får en Mayware formula IV og en R200. nogle ikke super fede arme synes jeg. Jeg har dog fået to originale sme boards med til den, så derfor synes jeg der skulle to på.

Du glemt at stoppe til en kop kaf' ;)
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Tubelab pre #4 + Gamut D-100 / Hørning Alkibiades Sig. Gold

Kontoret - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Louis » lør 1. feb 2025 20:57

The Canadian skrev:
Louis skrev:

Ja bl.a.

Du glemt at stoppe til en kop kaf' ;)

Du var i mine tanker Jacob :p - men det var simpelthen for mange timer i bil ;) men lad os snart ses ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf kbekke » lør 1. feb 2025 21:14

Wauw!

Nu ved jeg da, hvad jeg gerne vil se til træf 8)

Tillykke!
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Captain Phoenix » søn 2. feb 2025 00:56

Tillykke Louis!
Så den godt - og tænkte... Men altså - har ALT for mange projekter i forvejen.
Du kommer vel til træffet 8) i april. Det ville være fedt at se den - og dig - dér :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Louis » søn 2. feb 2025 18:18

Captain Phoenix skrev:Tillykke Louis!
Så den godt - og tænkte... Men altså - har ALT for mange projekter i forvejen.
Du kommer vel til træffet 8) i april. Det ville være fedt at se den - og dig - dér :p

kbekke skrev:Wauw!

Nu ved jeg da, hvad jeg gerne vil se til træf 8)

Tillykke!

Hvis jeg skulle til træf havde jeg taget den med. Men jeg er desværre forhindret i år :(
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » fre 7. feb 2025 22:25

Idag fik jeg ordnet armbaserne. Der er to, begge med sme udskæring. På billederne jeg kan finde sidder der dog forskellige arme, men stadig i den udskæring.

Jeg er gået med fr-64s og sme serie II - sidstnævnte er fra en Era og mangler can assembly. Så hvis nogen har det liggende eller en defekt doner så sig til :OLO:

Begge armbase kan justeres i højden og samtidig på to ud af 3 af fødderne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » fre 7. feb 2025 23:22

Hold da op!
Må også tilslutte mig koret...

STORT TILLYKKE med klenodiet!

Den kommer nok ikke til at skubbe dine andre pladespillere af hylden.
Men med en glas/vinyl tallerken, oven på støttepunkterne, er jeg sikker på den nok skal blive god...

Jeg glæder mig, i hvert fald, til at følge projektet..! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Louis » tirs 11. feb 2025 10:45

Jeg er kommet lidt videre.

Min første plan var sådan set at bruge mine fidelity Research arme på Transroteren. Men basen med kabel er simpelhen for dyb, så jeg kan ikke justerer dem langt nok ned.
Plan b bliver så Sme 3009 serie II, må nok blive med kort can for at den kan være der, og så har jeg en Rega r200 der lige skal fixes.

I mellem er der jo en god chance for at prøve mit nyindkøb. Der godt nok ikke er tiltænkt denne, men mens jeg venter på Micro seiki ax-4 armboard dukker op kan den jo sidde her - Sme 312s magnesium tonearm.

Jeg er løbet ind i et andet problem. Begge pladetallerkener svinger noget op og ned, som når man spiller en skæv plade. I værste tilfælde er lejet skævt. I bedste tilfælde er det måske noget justering. Alt er skruet sammen så det kan vel sidde lidt skævt.

Man bliver en smule søsyg af at kigge på det. Jeg har prøve at tage to (dårlige) billeder hvor man måske kan få en fornemmelse af hvor meget det drejer sig om.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Tilbage til Grammofoner