Ariston Q-Deck, med ledning.

Analog når det bedst

Ariston Q-Deck, med ledning.

Indlægaf Edge » søn 4. maj 2025 20:39

Jeg har fået en op under neglene, billigt da sælger skrev den ikke ville spille plader, tonearm skøjtede over pladen. Jeg kunne se på billederne at den ene pivot ikke var skruet ind, og det løste problemet at få det justeret ind. Ud over det problem var Grand Canyon forsøgt genskabt i støvcover, som efter en slibning og polering igen ser helt hæderligt ud.
Rammen i plast omkring plinth er løs, kan løses med ny lim.
Den er med 220/40V ledning direkte ud af plint, selvom alle jeg kan se på nettet er med omformer? sen version eller?
Der skal nok ny rem på, og så vil den ikke omskifte fra 45 til 33.3 når jeg trykker på knappen.
Den kører 42 rpm efter en mobil app, om det så passer?

596232405_e84cbbce-3b61-4e71-aa2d-db785f4db12a.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Ariston Q-Deck, med ledning.

Indlægaf Elway » man 5. maj 2025 11:10

Den er flot - meget minimalistisk design må man sige. Iøvrigt lang tid siden jeg har set dit navn herinde i forum - godt at "se" dig igen :-)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Edge » man 5. maj 2025 16:37

Den er en mellemklasse TT, på niveau med Rega Planar2, Thorens TD 166 osv. Den passe fint ind i de fleste hjem, ser ikke ud af mere end den er med fake finer osv.
Havde også troet at når jeg gik på "semi pension" som Team mekaniker på cykelhold, at der ville være mere tid til hifi.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Dqx500 » tors 8. maj 2025 17:34

Det er en rigtigt fin maskine. Modsat en Planar 2 har de autolift og sluk, hvilket er en rar ting, og så er Jelco SA-250ST armen heller ikke så ring.
Jeg har en Q-Deck og en Q-Deck II stående som begge er med strømforsyning. Den ældre Q-Deck kom med Enigma/Jelco SA-50ST armen. Typiske fejl på dem er vist en plastbund i centerlejet men ikke på de versioner jeg har.
Hvis motoren svigter kan man i øvrigt indbyggeren af de billige kinesiske.
Jeg er spændt på at se hvordan de har løst strømforsyningen hvis du en dag tage bunden af.
Dqx500

Lokalitet: Aarhus

Tilbage til Grammofoner