Nu er det ved at være på tide at opdatere om min SPUs barndom: den har kørt i 20 timer indtil videre (jeg har købt en timer, så jeg har en rimelig ide om hvorlænge, den er blevet brugt...."anally retentive, me?")
Jeg har også justeret en smule på overhang: Mørch skriver, at alle hans arme har nulpunkter i 66mm og 120,9 mm. Efter at have checket med den Townshend Elite Alignment Gauge, som jeg fandt i skuffen for nyligt, blev det klart, at der kunne forbedres på opstillingen. SPUen har stået 1 mm for langt fremme, da jeg sidst målte. Den er nu sat så tæt på optimal Baerwald, som jeg kan få den med Feickerts justerings-skabelon. Jeg har også omhyggeligt indstillet azimuth til at give
præcis den samme krydstaledæmpning H>V og V>H (25.7 dB, hvis nogen skulle spørge

).
Jeg har lige som sidst ikke målt sporingsevne, men i stedet kommer horisontal (=lateral) f-res her:
2020-07-10 fRes lateral.jpg
og her er vertikal f-res:
2020-07-10 fRes vertical.jpg
Som I kan se er der ingen forskel (endnu?)
Den harmoniske forvrængning er faldet (men det er nok på grund af den forbedrede overensstemmelse med Baerwald -justeringen):
2020-07-10 thd.jpg
Der er stadig en lille knast i Feickerts tonearmsresonanstest. Den viser en resonans omkring 800 Hz. Udsvinget er forholdsvist lille-- +/- 1 db i venstre kanal og +/- 1,5 dB i højre kanal.
2020-07-10 tonearm resonance.jpg
Jeg har en mistanke om, at en tilsvarende måling med min meget bløde B&O MMC1 ikke vil vise det samme resonans forløb. Som jeg skrev sidst, havde Mørch et mindre problem i begyndelsen med UP4 prototypernes kontravægte: De skabte resonans, fordi de var for stramme. Så jeg tror, det er et problem med en interaktion imellem kontravægte og den meget stive SPU.
Men det er for sent på aftenen at rode med at justere armen og RIAAen om til B&Oen nu.
Så, indtil videre vil jeg konkludere at mht SPUen er det som med så meget andet:
Plus ça change, plus c'est la même chose.