Side 2 af 2

Re: Mørch GS6a

: 08 nov 2010, 23:23
af eggers
r-l-b skrev:
eggers skrev:Tak, men ellers tak his067. Jeg har fundet et sted i DK der kan skære en ud med water-jet. Den pris jeg fik var 4000 for en 80mm tyk, og 500x 600mm med udskæring til en PTP3/Lenco, poleret på begge sider.


ud over selve skifferen som betlares pr? vægt/ cm2 / cm3 ??

hvad betaler man så for "pr. mm udskæring"? - jeg tænker på skruehuller m.m. ?

er der plads til en 12 på 50 x 60 cm?

Hvor præcist er water jet ?
De 4k (vist nok ex. moms) ved selv-afhentning inkluderede skiffer, udskæring af omsnit, alle huller – også skruehuller, og polering på begge sider. Jeg leverer en AutoCAD tegning og de kyler den i en water-jet maskine der udskærer med sub-milimeter nøjagtighed. Water-jet kan også skære i stål hvis det skulle være.

Re: Mørch GS6a

: 08 nov 2010, 23:26
af eggers
his067 skrev:Hej Eggers,

jeg fik en pris på 200 GBP for en 10 cm 50X60 skiferplade udskåret med Water-Jet til en Garrard 401 her i Aberdeen, men så kommer der jo transport til DK oveni.

jeg er nysgerrig efter at vide hvordan du har tæknt dig at montere lejet? Så vidt jeg husker har det et konisk gevind som Mørch bruger til at stramme bronze-lejet ganske stramt om center-tappen. så vidt jeg kan se betyder det at der måske bliver problemer med at splintre skifferen?
VH Frederik
Det var sgu' billigt. Hvis jeg laver den i DK skal jeg lige presse på 4k prisen, den kan vist godt komme længere ned.

Som nævnt længere oppe har jeg ikke Mørch'en ved hånden, så jeg har ikke haft mulighed for at kigge på mekanikken.

Re: Mørch GS6a

: 09 nov 2010, 22:42
af his067
Hej Eggers,

Hvis du får en autacad tegning i overskud kunne jeg godt bruge den her i ABDN.....

Re: Mørch GS6a

: 10 nov 2010, 02:41
af eggers
Den jeg har er til en PTP3, men den bliver vist ikke lavet mere. Spørg Peter på lencoheaven.net, han laver PTP pladerne og hvis man køber en PTP kan man måske få en tegning. Jeg har fået min på betingelse af den ikke bliver givet videre.

Re: Mørch GS6a

: 28 dec 2010, 21:44
af bjerager
Hov, jeg har forresten en ekstra stående for tiden til reparation med - hold nu fast - en DP-6 arm med precision armrør. Jeg har ikke før haft en DP-6 mellem hænderne, men den er sgu for lækker. Måske knap så luftig og livlig som UP-4'eren, men der er bare en helt anden ro over den, og især bassen imponerer. Lækkert. Og så er motoren på det her eksemplar bare totalt fuldstændigt helt og aldeles stille som graven.

Re: Mørch GS6a

: 29 dec 2010, 06:28
af r-l-b
hvad skal du reparere på den Anders? armen - værket ?

Re: Mørch GS6a

: 29 dec 2010, 08:56
af bjerager
Ikke så voldsomt meget, når det kommer til stykket. Den var blevet tabt på gulvet, men det enste, som var sket med værket var, at to af de skruer, som holder værket fast til plinten var bukkede. Motoren kører dødstille - den rumler en anelse, men det tror jeg nærmere skyldes det faktum, at den har stået ubrugt så længe. Får den lov til at køre nogle dage, så tror jeg et forsvinder. Støvlåget er smadret, men det kan jeg ikke rigtigt gøre så meget ved selv.

Ham jeg reparerer den for vil muligvis sælge, og havde jeg råd, så forlod den aldrig matriklen. Den DP-6 arm er bare for lækker.