zaptor skrev:Hej
Du har indtil flere TD20A... Er jeg så heldig, at du har en du skrotter fra.
Manger en netafbryder, et print der sidder i h side med micro knapper til play mm. Det er en af knapperne der er defekt.
Hej Zaptor,
har du stadig brug for kontakten/netafbryderen?
Hej. Ja, har stadig ikke fundet en. Og mangler også en af de små kontakter i h side til play, spol mm.
@zaptor:
Hvis du kommer til træffet d. 25 maj skulle vi måske stikke hovederne sammen. Jeg har 3 TD20A maskiner som jeg arbejder på at blive til 2 der fungerer 100%. Jeg har samme problemer med de defekte Petrick switches (on/off, spolestørrelse og hastighed) og har nogle ideer til hvordan man måske kan opdatere dem til nye typer der er tilgængelige, men kræver noget mekanisk arbejde.
Jeg er der også på træffet, så jeg er med på en 'Tandberg-summit'
PS: Zaptor: desværre sidder min kontakt også fast, derfor har jeg ikke sendt den til dig.
PPS: jeg fik lige en tanke: WD40. Så jeg gik ud i biblioteket og spøjtede et skvæt på afbryderen, lod den hvile i et par minutter. Og nu virker den fint!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Jeg kan se, at ser er flere herinde, der har problemer med at skaffe den originale prom (u3) til Tandberg TD20 a. Jeg har lavet en løsning på dette problem. Det er lykkedes for mig at programmere en EEprom så den fungerer ligesom den originale og er nu ved at få fremstillet et adaptorprint til den . Det er en dip28 kreds i stedet for en dip20. Jeg lavede et prototype adaptorprint print til de første EEprommer og de fungerer upåklageligt.
Hvis der er interesse for det, kan man købe dem af mig , når printet er færdigt. Skriv til karstenkoldby@gmail.com hvis du er interesseret.
Det er lykkedes for mig at programmere en EEprom så den kan erstatte den originale prom u3 i TD20A. Jeg er ved at få fremstillet et adaptorprint og når det er klart, kan man købe den færdige EEprom med adaptorprint.
Skriv til karstenkoldby@gmail.com.
Så er Prom erstatningen klar.
Det er en meget bedre løsning end den gamle prom, da den nye EEprom ikke kan brænde af som den gamle.
Den er super robust.
Kan fås i både low speed udgave og High speed udgave.
Prisen er 250,- dkr + forsendelse
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Super godt gået !!!
Der er helt sikkert et marked, og din løsning er virkelig elegant !!
Jeg regner med, at jeg gerne vil prøve at købe en af dig til test, men jeg vil også forslå, at du lægger den op på ebay Tyskland og UK.
Et spørgsmål - har du lavet tests med både low speed og high speed versionerne - jeg går og pusler med en plan om at ombygge en LS TD20A til en HS version, men det kræver også ændringer i forbetoningskredsløbene + muligvis andre steder.
LS > HS konvertering er ikke så enkelt, jeg havde gemt denne udveksling fra Tapeheads:
1. Capstan motor is the same in both HS and LS versions as well as in the 110V/60Hz and 230V/50Hz versions.
2. Speed changes between 15/7,5 in HS or 7,5/3,75 is accomplished via different coils in the synchronous capstan motor (changed with the speed change switch).
Difference between HS and LS decks (speed wise) are: Different size of pulley AND different size of FLYWHEEL as well. That is why pulley diameter is not 2 times bigger in the HS deck. In the example of EU versions (50Hz) the outer LS pulley diameter is 50mm, the HS is 70mm. The double speed is accoplished by a different flywheel size, where the belt runs. The 60 Hz versions is likely 0,83 times smaller, my guess with 50/60Hz ratio. (I do not have any 60Hz deck in my possession).
Different resistors and capacitors in a table you have previously mentioned in this thread, is for Wind/Rewind motors, not the capstan.
So. Changing a deck from Low to High speed or vice versa, is a huge job with changing of both pulley an flywheel, as well as the U3 PROM (obsolete). Also changing of 8 resistors and 5 capacitors in each channel (total 26), for Record and Playback equalization amplifiers. Also straps in transformer secondary side on 115V needs changing when altering HS to LS.