Invitation vintagehifi Julefrokost 13. december

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.
bjerager
Lokalitet: Kvistgård
Geografisk sted: Kvistgård

Indlæg af bjerager »

ralphandersen skrev: 11 nov 2025, 21:19 Jeg tænkte "fået" som i "jeg har fået nye delefiltre" ;) men man kan tolke som man vil.
Måske fået ovenfra - den materialiserede sig pludselig i stuen - kender I ikke det?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
Brugeravatar
ralphandersen
Lokalitet: Ydby
Geografisk sted: Thy

Indlæg af ralphandersen »

Mens ingen andre var hjemme, mener du?
Vitavox CN 121 med S2 og Peerless C150Ws/Altec Biflex i OB, Vitavox Bitone 6201 og 3200, El Pipe-O subwoofer, Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter og 12" i Duelundhorn, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Fredmarantz
Redaktør
Lokalitet: Herning

Indlæg af Fredmarantz »

Hej Ralph!

Ja- det er et supergodt initiativ. Jeg vil gerne komme :p

Jeg overvejer også at kunne overnatte. Hvis nogle vil med mig (og intenderer at overnatte) - så kan jeg evt. køre fra/til Herning.

Hvad angår "årets (jule)plade" - så er jeg lige nu på helt bar bund. Nogle ER det jo blevet til, men..hvad skal man nu vælge.. ;)

Vh
Freddy
Brugeravatar
pqrannes
Lokalitet: Nibe
Geografisk sted: 9240 Nibe

Indlæg af pqrannes »

Jeg kunne tage hjemmelavet risalamande og kirsebærsovs med når nu det er julefrokost. Eller noget helt andet som passer til and eller æbleflæsk. Eller lyst-ish brød og ost?

Mht.til plader, så har jeg en Decca ed1-udgave af Vivaldis De fire årstider, som jeg er rigtig glad for, og som burde kunne slå benene væk under de fleste. Den kommer med.

PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
ralphandersen

Jeg elsker risalamande og Vivaldi.
Vitavox CN 121 med S2 og Peerless C150Ws/Altec Biflex i OB, Vitavox Bitone 6201 og 3200, El Pipe-O subwoofer, Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter og 12" i Duelundhorn, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
Legore
Lokalitet: Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Legore »

Så har jeg endelig fået det til at falde på plads, fik en anden til at lave en afhentning i Billund Lufthavn.
Jeg vil derfor meget gerne deltage i samværet den 13. december.
Jeg tager noget rødvin og også "boblevand" med, da jeg synes rødvinen nogen gange kan blive lidt tung til fed mad.
Ang. yndlingsjuleplade, så har jeg allerede tænkt på noget, men det kan selvfølgelig godt nå at ændre sig mange gange inden.
Jeg bestiller overnatning, kører over Vejle og Herning, så hvis nogen gerne vil have et lift, så lad mig høre.
Jeg glæder mig til at se jer.

Vh Steen
Brugeravatar
hificlassic
Lokalitet: Silkeborg
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro

Indlæg af hificlassic »

Det ville jeg meget gerne deltage i, men har desværre hockey julefrokost den 12. og min mor på besøg den 13.-14. så jeg ville blive ret upopulær med et smut til Thy. Men super godt initiativ, og jeg håber I hygger jer rigtig meget
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, DIY Micro Seiki DD, Audio Research SP-5, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
ralphandersen

re: Invitation vintagehifi Julefrokost 13. december

kbekke skrev: 11 nov 2025, 18:12

Men dybest set, er det jo mest en undskyldning for at mødes med gode mennesker og hygge sig nogle timer.

Lige præcis!
Brugeravatar
Captain Phoenix
Lokalitet: 2500 Valby
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Captain Phoenix »

Jeg vil da også være med, så jeg tager turen til Thy - og glæder mig til et (ikke helt) lille vintage-hifi-juletræf.

Tror kun jeg har én juleplade. Det er Wham! med "Last Christmas". Men den er der jo ingen, som kan holde ud at høre på, så den må hellere blive herhjemme - og den er jo alligevel også fra 1980'erne, så...

Til gengæld er der et par spændende ting på vej fra USA, som jeg gerne vil dele:

Dels "Buckingham Nicks" i den rigtige genudgivelse.
Lindsey Buckingham og kæresten Stevi Nicks kom efter dette album med i Fleetwood Mac og var vigtige bidragydere til Rumours.

Og dels den første udgivelser fra (nærmest) én-mands-pladeselskabet Gammaut Records - en udgivelse der har fået utrolig megen ros for lyden, udstyret, omhyggeligheden med det hele osv.

Så selv om det ikke er julemusik, så er det alligevel min julegave til mig selv :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
På besøg hos salig Peter Lund Madsen i Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
pqrannes
Lokalitet: Nibe
Geografisk sted: 9240 Nibe

Re: Invitation vintagehifi Julefrokost 13. december

Indlæg af pqrannes »

ralphandersen skrev: 19 nov 2025, 12:07

Men dybest set, er det jo mest en undskyldning for at mødes med gode mennesker og hygge sig nogle timer.

Lige præcis!
Nemlig,.nemlig, nemlig.

Og af samme.grund planlægger jeg at invitere til et lille sensommervintagehifimøde her hos mig i august næste år.

Men nu må I have mig undskyldt - jeg hører John Fogerty/Creedence Clearwater Revival.

PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
Lokalitet: Hassing

re: Invitation vintagehifi Julefrokost 13. december

Indlæg af MAJ »

pqrannes skrev: 19 nov 2025, 20:43
ralphandersen skrev: 19 nov 2025, 12:07

Lige præcis!
Nemlig,.nemlig, nemlig.

Og af samme.grund planlægger jeg at invitere til et lille sensommervintagehifimøde her hos mig i august næste år.

Men nu må I have mig undskyldt - jeg hører John Fogerty/Creedence Clearwater Revival.

PQR
Du er undskyldt… Dem har lyttet til, siden jeg var 13-14 år :thumbsup:

Og så må en Thybo vel hellere få sig tilmeldt en julefrokost i det Thy’ske. Nu er vagtplanen nemlig faldet ud således, at jeg kan deltage :OLO:

Hvad skal jeg tage med af mad/drikkelse? Hvad mangler der? Julesnolder eller andet godt?
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
Brugeravatar
KenRas
Lokalitet: Søstrup
Geografisk sted: Nær Holbæk

Re: Invitation vintagehifi Julefrokost 13. december

Indlæg af KenRas »

Jeg kommer jo også, som du ved :p

Jeg har ikke lagt mig fast på musikken fra min side, men kan dog afsløre at det bliver IKKE julemusik og det bliver IKKE Deep Purple :QQS:

Men måske min første musik kærlighed eller noget tysk slager/sømandsviser… :Skor:

Jeg glæder mig også og tager gerne noget med til frokosten.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Besvar