Går ud fra det gerne skal være en original psu? Ellers skulle det da være en smal sag at ryste noget 12 V af hånden...
Hvilket forsyningsstik sidder der i sådan en svend?
Lidt underligt, der står 12V på RIAA'en, men der står 6-9V= 300mA på strømforsyningen, ved ikke om det er den orginale strømforsyning, men der står Thorens på den.
Edit: min strømforsyning er magen til den vist i Tonni's link, så det må være den orginale, mystisk med den forskel i Volt.
og mere mystisk er det at der ikke er enighed på nettet om det er er en MC-RIAA eller en MC stepup uden RIAA del.
Jeg har ikke svaret, da jeg af gode grunde ikke har kunnet afprøve den endnu
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Efter at have googlet den lidt er JEG noget frem til flg ( PPA = pre-pre-amp ) uden RIAA , dermed "kun" ren signal forstærker, dog med rimelige gode data.
Jan skrev:Lidt underligt, der står 12V på RIAA'en, men der står 6-9V= 300mA på strømforsyningen, ved ikke om det er den orginale strømforsyning, men der står Thorens på den.
Edit: min strømforsyning er magen til den vist i Tonni's link, så det må være den orginale, mystisk med den forskel i Volt.
Mon den spiller lige fint med 12V eller 6V.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay ! Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Jo, den virker sikkert ganske fint med 6-12 Volt, syntes bare det er underligt at de 1) skriver 6-9 Volt på strømforsyningen, jeg mener de må da vide om det er 6, 7, 8, eller 9 Volt den giver, de har trods alt selv bygget den 2) at der så står på selve StepUp'en/RIAA'en eller hvad det nu er (tror også at det kun er en MC StepUp) at den skal have 12 Volt, det virker sådan lidt la-la, ikke særligt proff. noget jeg ville forvente af noget billigt Kinagrej, ikke af en producent som Thorens.
Jan skrev:syntes bare det er underligt at de 1) skriver 6-9 Volt på strømforsyningen, jeg mener de må da vide om det er 6, 7, 8, eller 9 Volt den giver, de har trods alt selv bygget den
Nej, de er bare mere ærlige end mange andre producenter. En ureguleret 6V forsyning kan sagtens give 9V med lav belastning. Jeg har lige målt på en "7,5V" forsyning - den giver 12,1V uden belastning...