Oh no, it's mono! - nu MED ægte MONO pu
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
Re: Oh no, it's mono! - stadig uden ægte MONO pu
Sådan. Tæt på. Bare vent.
PQR
PQR
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- hificlassic
- Lokalitet: Silkeborg
- Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Re: Oh no, it's mono! - nu MED ægte MONO pu
Til Lykke. Det har da også været længe undervejs
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
- pqrannes
Tak!hificlassic skrev:Til Lykke. Det har da også været længe undervejs
Den her Audio Technica mono pu var gået under min radar. Thakker.eu sendte mig den for ca. 1.300 kr, så nu er jeg spændt.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Er nu ellers blevet peget på før...
Men kæmpe tillykke! - Jeg glæder mig til en udførlig anmeldelse...

Bare det GLØDER!!!
- pqrannes
Ja. Audio Technicas mono-puer havde været nævnt. AT-mono3/LP, som fås til en overkommelig pris, havde jeg umiddelbart ikke hørt om før.Tonni skrev:Er nu ellers blevet peget på før...
Første "anmeldelse". Fed pickup. Væsentligt reduceret overfladestøj fra mine gamle monoplader. Flot samling af lydbilledet med både bund og top. Mindre skinger i mit AGA-Baltic/Klangfilm-setup end de tidligere uægte monoløsninger.
Man er glad og tilfreds.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: 2300S
Den ser god ud. Tillykke!
Kendte heller ikke modellen. Men læste kort om den; har den både vertikal og horisontal-tracking således at den også kan bruges til stereo-plader ligesom Denon DL102?
Hilsen
HMT
Kendte heller ikke modellen. Men læste kort om den; har den både vertikal og horisontal-tracking således at den også kan bruges til stereo-plader ligesom Denon DL102?
Hilsen
HMT
Noget vintage og noget nyt!
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Det lader det til, da der på AT's hjemmeside, ikke fremgår noget om vertikal kontra lateral compliance.
De opgiver kun Dynamic Compliance 7×10-6cm/dyne (100Hz)
De opgiver kun Dynamic Compliance 7×10-6cm/dyne (100Hz)
Bare det GLØDER!!!
- pqrannes
Jep: "Made specifically for mono recordings on vinyl records, the cartridge only generates signal with horizontal movement. However to produce a minimal wear on the groove, the AT-MONO3/LP also has an adapted vertical compliance." jf. fanebladet "features" her: https://eu.audio-technica.com/hifi-phon ... AT-MONO3LPhmt skrev:Den ser god ud. Tillykke!
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Er det så "ægte mono"?pqrannes skrev:Jep: "Made specifically for mono recordings on vinyl records, the cartridge only generates signal with horizontal movement. However to produce a minimal wear on the groove, the AT-MONO3/LP also has an adapted vertical compliance." jf. fanebladet "features" her: https://eu.audio-technica.com/hifi-phon ... AT-MONO3LPhmt skrev:Den ser god ud. Tillykke!
PQR
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- pqrannes
“A TRUE MONO CARTRIDGE”bjerager skrev:Er det så "ægte mono"?pqrannes skrev:Jep: "Made specifically for mono recordings on vinyl records, the cartridge only generates signal with horizontal movement. However to produce a minimal wear on the groove, the AT-MONO3/LP also has an adapted vertical compliance." jf. fanebladet "features" her: https://eu.audio-technica.com/hifi-phon ... AT-MONO3LPhmt skrev:Den ser god ud. Tillykke!
PQR
The AT-MONO3/LP cartridge only generates electrical signal with horizontal movement due to the horizontal configuration of the coil skriver de på websiden, og jeg har ikke set dette udsagn modsagt noget sted.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- pqrannes
Føj hvor trommerne bliver rørt og hvor det svinger.
Der mono-pu holder i mine ører.
PQR
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
Hej PQR.
Ægte mono kommer først når du bruger "Van Gogh" metoden. skær det ene øre af.

Ægte mono kommer først når du bruger "Van Gogh" metoden. skær det ene øre af.

- pqrannes
Mono kan godt høres med to ører. Vi har jo kun en hjerne:Elektronik skrev:Hej PQR.
Ægte mono kommer først når du bruger "Van Gogh" metoden. skær det ene øre af.![]()
"But, like you, I only have one brain. Hearing music in mono is actually a more natural way of listening to music because the ears aren't working as hard and consequently I can pay more attention to what's going on in the music itself: every chord, drum sound and bass line is heard. The vocal tracks are up front and it sounds like the band is the room with me." (https://www.criticsatlarge.ca/2010/11/o ... -mono.html)
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.
- The Canadian
- Lokalitet: Jakes Joint
- Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
- Kontakt:
Hi ...
Peter hvad er din dom over den AT MONO 3 ... Jeg ligger an til en Mono PU bestilling og mit valg ligger pt i mellem AT Mono og en brugt ca 600 timer - Ortofon 2M MONO SE ...
Mvh,
Jake
Peter hvad er din dom over den AT MONO 3 ... Jeg ligger an til en Mono PU bestilling og mit valg ligger pt i mellem AT Mono og en brugt ca 600 timer - Ortofon 2M MONO SE ...
Mvh,
Jake
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab pre #4 + Audio Classic OTL / Hørning Alkibiades Sig. Gold
2# - Sony TA-E77ESD + TA-N77ES + ST-730ES + / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Mordaunt-Short Pageant
2# - Sony TA-E77ESD + TA-N77ES + ST-730ES + / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Mordaunt-Short Pageant
- pqrannes
Hey Jake,The Canadian skrev:Hi ...
Mvh,
Jake
Jeg er rigtig glad for min AT Mono3/LP, men har dog ikke erfaring med andre ægte monopickupper (kun en strappet Shure M75 med mono-nål som ikke når den til sokkeholderne).
Følges (ny-)pris og kvalitet ad er Ortofonen i udgangspunktet i en anden liga. Men 600 timers brug kan også være meget - AT anbefaler udskiftning af pu efter 500 timer (men hvem tager det alvorligt?).
Og så kan jeg godt li' AT'en ligner en rigtig klassisk mono-pickup som også den dyrere Denon DL-102. Men det er måske bare mig.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mono (og stereo)
Med mere.