Ja, for søren... ....alt hvad du kan skaffe om BM 4000, er noget for mig
Jeg har 2 styk Beomaster 1001, som jeg også gerne vil have til at spille igen...begge sorte med palisander kabinetter...meget flot model som jeg ser 1001 type 2504....du ved "regnestokken"....eller var det BM 1200? hmm
Mvh. Kim
Ah...fra BM 4000 nr. 227250 ...derfor de ekstra 5K potmetre
Tak, for service bladet.. det hjælper ...denne Beomaster 4000 er med hvidt silketryk og ikke anodiseret.
fra 8.aug. 1974 vedr. ustabilitet i udgangsforstærkeren ved kortslutning:.. de 10n over tr 44/45 og tr 55/56 er indført i min udgave af Beomaster 4000 ...
Da jeg spurgte til hvilke kondensator typer der eventuelt kunne erstatte de gamle tantaler, var det i håb om at andre havde løst problemet med størrelsen af MKC (som næsten er væk) og MKP som fylder for meget!
... selv Wima 4,7uF/50-63V MKS (MKT) kan vanskeligt være på den beskedne plads i BM 4000 (eller i andre B&O produkter)...og slet ikke i MKP.....hvad gør andre? Er Wima el. Rifa ikke de bedste signal typer?
Hvorfor er det, at det er "forbudt", at bruge alm. aluminium elektrolytter som erstatning for tantal-elektrolytter?
Nye kondensatorer, som Rubycon YXF serien, har da rigtig gode data, se vedhæftede, og prisen er jo nærmest latterlig. (4,7uF/50V)
tctla skrev:Hvorfor er det, at det er "forbudt", at bruge alm. aluminium elektrolytter som erstatning for tantal-elektrolytter?
Nye kondensatorer, som Rubycon YXF serien, har da rigtig gode data, se vedhæftede, og prisen er jo nærmest latterlig. (4,7uF/50V)
Jamen , det er ikke forbudt...pga pladsmangel var det nødvendigt at bruge lytter i stedet for f.eks MKT...her lå nogle 2,2uF/100V 105* Jamicon fra Taiwan, så de blev brugt til afkobling et par steder. Desværre ikke flere ELNA 4,7uF...så det blev de bedste lytter fra lageret....
....alligevel var det kun akkurat at "Tape 1+2 /phono metalbakken" kunne monteres igen ved at bøje nogle kondensator ben....men det gik..
Mvh Kim
Senest rettet af kj2005 31 jan 2020, 09:43, rettet i alt 1 gang.
KlausM skrev:Ellers er de her tantaler fra KEMET (tidligere RIFA) vist af en ret god kvalitet og fylder ikke meget, dem har jeg selv brugt. De kan tåle 125 grader.
Tantalerne fra KEMET har jeg aldrig forsøgt mig med, men har hørt de skulle være god kvalitet. Er de gode til audio signaler passer størrelsen til mange af B&O's radio'er....
tctla skrev:Hvorfor er det, at det er "forbudt", at bruge alm. aluminium elektrolytter som erstatning for tantal-elektrolytter?