Lodning på Li-ion batteri?
-
- Lokalitet: midtfyn
Re: Lodning på Li-ion batteri?

Mvh. Carsten
-
- Lokalitet: Strandby
Hej Carsten.
Det er faktisk kun 4 kvadrat fødekabel, som var det jeg havde liggende
Men det ville muligvis have været bedre med lidt tykkere ledning.
Efter at jeg nu har færdigsvejset terminaler på alle fire batterier, har jeg erfaret, at svejsningen bliver bedre, hvis man renser kobberspidserne med en messingbørste efter hver svejsning.
Det havde muligvis ikke været nødvendigt, hvis akkumulatoren og kablerne havde været lidt kraftigere, så strømmen bedre kunne slå igennem.
Mvh.
Poul.
Det er faktisk kun 4 kvadrat fødekabel, som var det jeg havde liggende

Men det ville muligvis have været bedre med lidt tykkere ledning.
Efter at jeg nu har færdigsvejset terminaler på alle fire batterier, har jeg erfaret, at svejsningen bliver bedre, hvis man renser kobberspidserne med en messingbørste efter hver svejsning.
Det havde muligvis ikke været nødvendigt, hvis akkumulatoren og kablerne havde været lidt kraftigere, så strømmen bedre kunne slå igennem.
Mvh.
Poul.
-
- Lokalitet: midtfyn
Det er muligt, har set andre bruge en form for kulstifter - om det bedre ved jeg ikke, men de sidder jo alle steder i kommutatorer mv.Det havde muligvis ikke været nødvendigt, hvis akkumulatoren og kablerne havde været lidt kraftigere

Mvh. Carsten
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Det ser godt ud, PoulPoul skrev:Så blev jeg færdig med protomodellen af min “punkt-svejse-maskine”, og som I kan se, er jeg i høj grad blevet inspireret af Storm-P og den franske revolution![]()
Har lige lavet den første svejsning på et af Li-ion batterierne, og det ser ud til, at den virker![]()
Skal dog have lidt øvelse for at finde den rigtige svejsetid, som “ meget højteknologisk” bestemmes af min højre pegefinger på trykkontakten.
Mvh.
Poul

Din ingeniør baggrund fornægter sig ikke

Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
- Max
- Lokalitet: 8700 Horsens
- Kontakt:
Det ser rigtig godt ud, det er du sluppet meget flot fra. Godt arbejde.
Ps: hvis du køber dine batterier hos f.eks. batteribyen.dk kan du få svejset flige på dem
uden den store udgift.
Ps: hvis du køber dine batterier hos f.eks. batteribyen.dk kan du få svejset flige på dem
uden den store udgift.
Mvh Max