Advance Concrete 160
-
- Lokalitet: Jyderup
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Advance Concrete 160
Jeg har også sådan et par betonklodser som på et tidspunkt skal have nye kanter.
Heldigvis er mine model 170 hvor både bas og diskant enheder er skruet i.
Mvh Carl Peter
Heldigvis er mine model 170 hvor både bas og diskant enheder er skruet i.
Mvh Carl Peter
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Quad, Rogers, Arena og alt det andet.
Revox, Tandberg, Quad, Rogers, Arena og alt det andet.
- snod
- Lokalitet: Kolding
Re: Avance Concrete 160
Jeg har også fået fat i et sæt Avance Concrete 160, der trænger til nye kanter på de 4 basser.
Hvordan går det med jeres 160'ere?
Jeg spørger mest for at at høre, om der er erfaringer omkring udtagning af enheder kontra udskiftning af kanter på enhederne monteret i kabinettet.
Hvordan går det med jeres 160'ere?
Jeg spørger mest for at at høre, om der er erfaringer omkring udtagning af enheder kontra udskiftning af kanter på enhederne monteret i kabinettet.
- spuncut
- Lokalitet: Lolland Nordvest
- Kontakt:
Jeg er desværre gået lidt i stå med projektet.
Kunne der foresten være en ide i at bore huller til fastspænding før man udtager enhederne? Jeg tænker at så længe enhederne er limet fast så holder de på kanten og risikoen for at få knækket kanten af under boringen således reduceres
MVH Henning
Kunne der foresten være en ide i at bore huller til fastspænding før man udtager enhederne? Jeg tænker at så længe enhederne er limet fast så holder de på kanten og risikoen for at få knækket kanten af under boringen således reduceres

MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
- snod
Hvis jeg vælger at pille/rykke enhederne ud, limer jeg nok igen. Hvis jeg kan finde en lim, der synes at kunne bruges.spuncut skrev:Kunne der foresten være en ide i at bore huller til fastspænding før man udtager enhederne?
- spuncut
- Kontakt:
Måske noget i stil med denne:
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q= ... vWYPUgmmhg
Jeg vil nu alligevel prøve om det er muligt at få enhederne skruet i, ku' jo være jeg kendte den som skulle ha' dem ud en anden gang
MVH Henning
Jeg vil nu alligevel prøve om det er muligt at få enhederne skruet i, ku' jo være jeg kendte den som skulle ha' dem ud en anden gang

MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
-
- Lokalitet: Kalundborg
jan_stevns skrev:limet - efter utallige eksperimenter med at finde en lim der er god nok.spuncut skrev:Har du så limet enhederne i eller fundet på noget mere snedigt?
Skulle jeg nogensinde igen kaste mig ud i sådan et helvede, så bliver der monteret gevindrør.
............ men de skal jo også limes i
Var det ikke en mulighed at lime en flangemøtrik på indersiden i stedet?
- spuncut
- Kontakt:
Eller en ring af krydsfiner med slagmøtrikker i.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Lokalitet: Kalundborg
Endnu bedre!
- snod
Absolut en mulighed, men er farven (beige) ikke en udfordring? Den skal doseres pænt præcist for ikke at blive synlig hist og her.spuncut skrev:Måske noget i stil med denne:
Lige nu hælder jeg til at prøve at montere de nye kanter uden at pille enhederne ud
Som også jan_stevns har overvejet:Hackenberg skrev: monteringen kan foretages udefra.
Kabinetterne på mine 160'ere er meget pæne, så monteringen af de nye kanter må meget gerne se tilsvarende pæne ud.jan_stevns skrev:Lige sådan nogen kan man være svært fristet til at "refoame" uden at pille enheden ud af kabinettet.
Foreløbig har et par andre projekter højere prioritet, så de store beslutninger har lidt tid til lande.
- snod
Re: Avance Concrete 160
Så er der skiftet kanter på mine Avance 160’ere.
Jeg havde ikke mod på at gøre det med enhederne monteret og rykkede dem ud (lavede en aftrækker, så der ikke kom ar i kabinettet).jan_stevns skrev: Lige sådan nogen kan man være svært fristet til at "refoame" uden at pille enheden ud af kabinettet.
Jeg satser på, at det er anden næste gang og valgte at lime igen.spuncut skrev:Jeg vil nu alligevel prøve om det er muligt at få enhederne skruet i, ku' jo være jeg kendte den som skulle ha' dem ud en anden gang
vinyl skrev:Hvis jeg husker ret er den nederste enhed en slave - eller husker jeg forkert??
De er 2½vejs med 2 x Vifa M21WG…..aj84 skrev:På bildene jeg finner av Avance Concrete 160 så ligner basselementene veldig på Vifa M21WG-19
Kondensatoreren (der er kun en) er en VIMA MKS. Den er vel ikke helt slem, men filteret er let tilgængeligt, så måske skal det prøves?Hackenberg skrev:Filteret kunne nok også trænge til en enkelt ny kondensator eller to.
- ferr31
- Lokalitet: Nyborg
- Geografisk sted: Østfyn
Hej Ole
Jeg skulle da have haft et sæt kanter med, hvor købte du ?
Jeg skulle da have haft et sæt kanter med, hvor købte du ?
Mvh.
Nils
Nils
- snod
Hej Nilsferr31 skrev:Jeg skulle da have haft et sæt kanter med, hvor købte du ?
Beklager!
Jeg fik dem hos GoodHiFi.
Havde hørt andre heromkring anbefale Audiofriends og sendte dem en mail efter at have set denne side.
Fik aldrig svar!
Det var inden, enhederne blev pillet ud og typenummeret kunne aflæses. Bestilte så hos GoodHiFi tirsdag aften, og de lå i postkassen fredag - hurtigere end hvis det var naboen, der havde sendt dem til mig!
Porto koster under 4 Euro, så jeg tænkte, at det nok gik uden at bestille til dig også - uden vi blev uvenner

Jeg har gode erfaringer med GoodHiFi:
Sidste gang jeg skiftede kanter, havde jeg forlagt brugsanvisningen til både tommestokken og linealen og målte derfor præcist 1 cm. forkert. Det kostede mig kun porto retur til Holland og 1½ uges forsinkelse: God service!
- spuncut
- Kontakt:
Hej snod
Godt arbejde der
Jeg er særdeles interesseret i den aftrækker du har fremstillet, kan vi få et billede?
MVH Henning
Godt arbejde der

Jeg er særdeles interesseret i den aftrækker du har fremstillet, kan vi få et billede?
MVH Henning
- ferr31
- Lokalitet: Nyborg
- Geografisk sted: Østfyn
Så er de nye kanter bestilt 
Så bliver det spændene rent faktiskt at komme til at høre dem spille

Så bliver det spændene rent faktiskt at komme til at høre dem spille

Mvh.
Nils
Nils
- snod
Det kan vi da!spuncut skrev: kan vi få et billede?
Lavet af det forhåndenværende: Jeg tog også et billede under processen: Hvis der vælges at afmontere basser på den ene eller anden måde, vil jeg anbefale at "trække" en kniv rundt inde under kanten af basserne. Limen har godt fat, så maling og beton ellers kan risikere at blive løftet enkelte steder, hvor det vil blive synligt.