Hackenbergs totalentreprise.
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Re: Hackenbergs totalentreprise.
Jo, Poul. Men min erfaring siger mig, at lukkede systemer er lettere at placere.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
-
- Tidligere P. M. Hedegaard
- Lokalitet: Hassing
- Geografisk sted: Thy
Du har muligvis ret. Jeg kender næsten intet til den type højtalere.bjerager skrev:Jo, Poul. Men min erfaring siger mig, at lukkede systemer er lettere at placere.
Men det er da spændende ellers, hvor meget placeringen har af betydning, endog meget betydning

Vh Poul
les realisations de
L’AUDIOPHILE
les realisations de
L’AUDIOPHILE
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det er min erfaring at åbne konstruktioner er mest kritiske i forhold til afstanden til bagvægen. Hvis man ikke har mulighed for at flytte den langt nok ud kan man med fordel rykke sin lytteposition lidt frem fra sin bagvæg.
Påfaldende, i øvrigt, at vi fra Dali har haft adgang til noget at det tidligst kommercielt produceret OB.
Påfaldende, i øvrigt, at vi fra Dali har haft adgang til noget at det tidligst kommercielt produceret OB.
Med venlig hilsen, Claus.
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Lige et lille sidespring. Jeg skulle trække nye kabler i en Ariston-arm og fik lyst til at prøve lave et bedre pu-hus.
Først prøvede jeg Corian som har fine akustiske egenskaber. Det blev for tungt! Så prøvede jeg ipe-træ. Det havde ca. samme vægt men meget bedre stivhed og indre dæmpning.
Hullerne, i stedet for rillerne, er valgt fordi jeg vil gøre det muligt at flytte hele armen/basen a la SME.
Først prøvede jeg Corian som har fine akustiske egenskaber. Det blev for tungt! Så prøvede jeg ipe-træ. Det havde ca. samme vægt men meget bedre stivhed og indre dæmpning.
Hullerne, i stedet for rillerne, er valgt fordi jeg vil gøre det muligt at flytte hele armen/basen a la SME.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.