jo tak skal i have. Jeg kan bare den der med pudsekluden, om ikke andet.
Mht. den omtalte "susen" på phono når opskruet, så er det i mine ører den sædvanlige susen, der altid er på selv überfine preamps og amps, når man slår den over på Phono og skruer op (uden signal vel at mærke). Jeg tror at denne 2015's Phonodel er ok. Men det er da rigtigt, at 2SC458 er en støjfætter og en upålidelig satan. Jeg tjekkede også med det samme, om der var nogle af disse, men det var der heldigvis ikke. Det betyder ikke, at der ikke er andre transistortyper, som kan skabe uro i klassen. Men alt synes fredeligt og uden knas, sus og øvrig støj,
så jeg valgte at lade bl.a. disse 2SC1327 sidde. Så er apparatet jo også lige lidt mere originalt.
til Haflermicro: Ja, den "gyro touch tuning"- mekanisme er genial, synes jeg. Den giver i hvert tilfælde også mulighed for, at man på lang afstand kan se, om der er en Marantz receiver eller tuner i en bunke Hifi. Det har altid givet Marantz' apparater en særlig identitet.
Det første Marantz-apparat, som havde denne feature, var Model 18, deres allerførste receiver, fra 1968. Det var i øvrigt det sidste apparat, hvor Saul Marantz var med i konstruktionen.
Vh
Freddy