Tonni skrev:...Mener der er nogle af de Huldra'er der er monteret med et pokkers sjældent rør i MF'en...
Tak for det alle sammen.... Mon der er tale om EAA91...? På vej hjem med Huldra'en i bilen læste Tanten en gammel service/rep. seddel op fra 81'. Som jeg lige husker det, var der blevet monteret 2 dioder i "diskriminatoren"....! Det kunne jo derfor være det...!
Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
KlausM skrev:Er der ikke også en pladespiller indbygget?
Nu skal vi jo også ha' noget at skrive om senere.... Men Jo - der hører en pladespiller og båndoptager med - til at stå på de 2 hylder. Og de er også skaffet hjem i samme hug... Der er tale om Båndoptager '3' - og Tandberg-"Garrard" 121/HN4. Jeg har ingen billeder af dem lige nu - det må komme i løbet af næste uge!
Hilsen X-ray.
Jeg vil også blande mig i koret med hensyn til at lykønske X-Ray med klenodiet. Det var iøvrigt en dejlig tur Som X-Ray nævnte, så havde jeg sørget for at vi havde en optagevogn med:
Her er en snaz fra afvigte roadtrip i torsdags (bemærk at jeg har lavet et lille slideshow som man har set efter få minutter, og det er udelukkende for at youtube kan håndtere det):
Go' Tandberg-weekend
Senest rettet af Tante Berg 13 okt 2013, 11:19, rettet i alt 1 gang.
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'.
Har haft tid til at tænke over det, og det rør jeg frygtede ville være at finde i den dejlige Huldra, mener jeg er EAF801... Har en ven der har en Huldra 8 hvor han havde ualmindelig svare kvaler med at skaffe netop det rør! - Og han har ellers adgang til over 5000 rør...
Jeg har lige haft åbnet for Huldra5-8 idag - og sidder og undres...! Den ene gittermodtand er loddet på EL84 pin1... - altså istedet for pin2! Jeg har tidligere læst om, at dette kunne forekomme... men alligevel..! Nå - jeg åbner så en anden Huldra5(donor) - som jeg har og der er situationen den samme...
Er der mon noget jeg fuldstændigt overser....
Hva' fa'en er det for noget... det her..! Tror da' pokker de lukkede til sidst....
Hilsen X-ray.
Og ingenting på pin 2?...Jeg har en Arena stereo-radio...der aldrig har spillet i den ene kanal...en lille transistor var vendt forkert. Der var intet galt...da jeg vendte den rigtig virkede alt.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh-AMT1-Altec Lansing model 19-Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
Korrekt - ingenting på pin 2..! Du husker nok, at jeg engang sendte dig den Service-info. Men at jeg ligefrem skulle komme ud for dét - syntes jeg er lidt vildt...! Og så 2 gange...!
Sidder netop og vil finde ud af, hvad jeg skal bruge af modstande og kondensatorer..... jeg tør næsten ikke at bestille - efter de sidste par dages skriverier...
Hilsen X-ray.