Hej Kim,kj2005 skrev:Jeg kunne godt tænke mig at teste dem i min Leak Stereo 50-60 kopi hvor der i øjeblikket sidder 7581a / KT66 med en anodespænding omkring 410-415VDC...det må 6P3S kunne klare
Ja, vi må håbe du ikke bliver hentet af russerne eller CIA for spionage....dokumentet ser ud til at være fra 1952-53 så det går nok an at vise det.....

Mvh. Kim
Nix, den går ikke.
Din Leak-kopi er antagelig Ultra-Lineær hvilket indebærer, at G2 har samme DC-niveau som Anoden.
Når vi er så langs oppe i forsynings-spænding, går det HELT sikkert galt.
Efter min mening går det præcis lige så galt med 6L6 & 6L6G, hvis du prøver, så lad være med det.
Heller ikke nyere rør, som f.eks 6L6GC, har det godt i U-L kobling med høj G2 spænding.
Jeg synes, man skal ned omkring 275V i forsynings-spænding før, en 6L6 variant er glad i U-L kobling.
Bare rolig, CIA har for længst givet op.
Da de oplevede, hvordan jeg foldede mig ud i mine unge dage, hvor jeg arbejdede for USAF 4684th. Air Base Group, kapitulere de på stedet

Rørene er pakket, i autentisk indpakning, om end ikke i originale æsker, og med lidt ekstra i posen, så jeg siger "Ja Tak" til dit bytte-forslag.
Mvh,
/Torben

jeg lader være med at teste dem i min Leak kopi...godt du sagde det med G2 spændingen. På et tidspunkt må jeg have fat i et par koblinger med 6L6...jeg har aldrig kigget på data, prøvet , eller lyttet til et 6L6?
  jeg lader være med at teste dem i min Leak kopi...godt du sagde det med G2 spændingen. På et tidspunkt må jeg have fat i et par koblinger med 6L6...jeg har aldrig kigget på data, prøvet , eller lyttet til et 6L6? 
  .....som formildende omstændighed, er dette CM45 kredsløb mit første bekendtskab med en PA forstærker.
.....som formildende omstændighed, er dette CM45 kredsløb mit første bekendtskab med en PA forstærker.