Du skal have denne her (hvis du ikke har den) deres debut, med det "berømte" nummer, Kaj og stjernerne
I know... Jeg ville gi' min venstre lunge for den. Fupperen var vist den første rigtige koncert, jeg var til som ung og hormonforvirret tweenager tilbage i... '82 eller måske '83? Stilen var Ole-Olsen-speedway-gummisko, hullede jeans med en hvid stribe nedad sømmen og skakternet t-shirt uden ærmer...
Efter en kort dag i vintagehuset (anno 1842) på NIbekanten med både efterisolering (ham selv) og nedbankning af puds (fruen selv) og et hyggeligt kaffebesøg, blev det tid til lidt (desværre) for sjældent hørt vintage musik.
Jeg starter aftenen med denne fine skive:
det vil - for de uindviede - sige PInk Floyd "Atom Heart Mother" fra 1970.
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Peter Belli er ellers (ind i mellem) god. En af mine favoritter (ud over klassikerne) er denne:
en dansk version /(dvs. en fuldstændigt og helt frit oversættelse af en smuk sang af den egyptiske sanger Abdel Halim Hafiz (http://en.wikipedia.org/wiki/Abdel_Halim_Hafez), som jeg vist har flere vinyler og i alt fald en bunke kassettebånd med.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.
Mærkeligt, hvordan der (stadig) kan være pakket så meget ungdomsforelskelsesvemod og (efterfølgende) ulykkelig kærlighed ned på side 2 af denne fine skive - selv for en halvgammel rotte, som på 21. år er usædvanligt lykkelig gift.
PQR
Mono (og stereo)
Med mere.