Producenten er Audiosilente i Italien: her er deres website (men dér er der ingen detaljer om kittet...og det er kun på italiensk) http://www.audiosilente.com
De har også en masse andre interessante ting: check på eBay.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
X-ray skrev:Er begyndt at kigge lidt på motor og den phase-kondensator, som sidder i den. Jeg Google'de nummeret på motoren og frem kom diagrammet på Beogram 3000 med Acoustical værket
Som jeg ser det, er den ene motor-vikling ikke tilsluttet - som den er strikket op lige nu.... weird EDIT: Jo - det er den så alligevel. Har pudset diagrammet lidt af - og det må se sådan her ud i min Jobo/Acoustical.
Jobo.jpg
Den roterer som den skal men med noget "brummen" ved 230V. Kører rigtig fint hvis jeg sænker spændingen til 180V. Det er som om at det punkt kan flyttes, hvis jeg ændrer på kondensatoren! MEN KAN MAN BARE DET...??? Jeg er ikke stærk i AC-motorer - så byd gerne ind....! I B&O og i min sidder der en phase-kondensator på 0,5µF.
Hilsen X-ray.
Ligger lige dette ind - mest for min egen skyld...
The Papst can be a very quiet motor, provided that the phases of the motor are properly tuned. The standard 470 nF capacitor used by Thorens is a far from optimal value. Deviations from the suggested 500nF (by Papst) induces quite an amount of electromagnetic vibrations when used in the Papst. Now this value is not sacrosanct. Each individual motor has its own individual properties and the capacitance required varies accordingly. The graphs below show the improvements when this is done properly. As you can see there is a combination of capacitors in order to obtain the 530nF that was required for this specific motor.
MiniBox.... jeg lovede at smide et par billeder...! Den spiller... - men kontakten/afbryderen nederst på billed 2, er defekt! Er der mon nogen, som har en sådan på lager...?
Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Men ellers er rigtig flotte Tandberg højttalere Har du selv givet dem en omgang. De står jo som nye i 'træet' - Captain (undskyld X-ray at jeg lige kom til at bruge din side.. )
Hackenberg skrev:Noget af det kan jeg se hvad er men hvad med en (pris)liste?
Det var nu bare ment - som en lille "teaser"...! Og som min åbne huske-seddel...! Og Ja - det er dine Vifa'er til venstre - som har sneget sig med på billedet... De er selvfølgelig dine
Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem