Louis skrev:Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.
Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.
Lidt af en kovending, Louis, siden du for “kun” 4 1/2 måned siden viste dette billede.
IMG_4549.jpeg
Gad vide om jeg når dertil en dag…?
Det går stærkt - men det har det altid gjort. Dog plejer så store dele af anlægget ikke at blive udskiftet så hurtigt. Men sådan blev det den her gang. Som regel er det typisk at jeg køber, fx en ny pickup. Lidt bedre end den sidste, og så er der et nyt led i kæden der bliver det svageste, fx riaa'en eller stepuppen. Og så er det den der skal skiftes.
Så bliver det pludselig lidt voldsomt når man køber et sæt højtalere der er tri-amped. Det er trods alt meget af anlægget der pludselig bliver skiftet. McIntosh c29 lød ikke super godt med ATC'erne.
Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...
bjerager skrev:Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...
Harbeth var også en af de andre mærker jeg havde i tankerne. De har lydt godt dem jeg har hørt af dem. Men jeg kender ikke så meget til dem og der var ikke rigtig noget til salg på daværende tidspunkt der lige talte til mig.
For lidt tid siden kom der er en Garrard 301 til salg på dba. Et ganske flot eksemplar og så af en sælger jeg stoler på, så jeg følte mig nødsaget til at købe den, eftersom jeg aldrig har haft en Garrard.
Jeg er gået igang med en ny plint. Desværre passer den Grado Lab Series tonearm jeg havde købt til den ikke så godt. Så den bliver det nok ikke.
Der kom også en lille Mørch IA36 pladespiller med indbygget forstærker med hjem fra samme tur. Den skal også renoveres.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Legore skrev:Flot lille Mørch IA36, jeg er heldigvis slet ikke misundelig .
Hvordan med dæmpe-fødderne på Garrard 301, virker de bedst med eller uden indhold .
Det ved jeg faktisk ikke, så langt er jeg ikke nået endnu.
Garrard 301 er kommet i selskab med Fidelity Research fr-64s og en Spu Gold Reference. Og det lyder mægtigt. Der er stadig lidt småting der skal ordnes på plinten. Men det kommer når det kommer.
Jeg har også fået kigget nærmere på Mørch Ia36 pladespiller og forstærker. Det er en speciel sag. Den en kanal var død men efter en et tjek hos mekanikeren og en masse rens på spisebordet herhjemme kom der hul igennem. Toppladen er slebet og malet. Jeg kan desværre ikke rigtig ordne de små rust pletter på siden da jeg kan male teksten på fronten op igen.
Der er monteret et uoriginalt potmeter i ved den ene volumenkontrol og det skaber en ubalance i kanalerne så det skal lige skiftes. Ellers køre den lydløst og flot og spiller ganske hæderligt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.