Billeder af mit stereofoniske udstyr
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr
Dejligt at se. Utrolig flot finér. - bookmatched og det hele. Man gjorde noget ud af det, skal jeg love for. Ufatteligt, at nogen slæber dem ind på malerværkstedet og ødelægger sådan noget. Det må altså krible i manges malerfingre - ikke mindst, når der snakkes om højttalere.
De bliver godt nok flotte, når du er færdig med olie og voksbehandling.
Vh
Freddy
Vh
Freddy
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Nu har du jo snart Sonab til et helt surround-sæt! Flot!
Med venlig hilsen, Claus.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ja, Freddy, flot finer - men mht "bookmatch" så er du vel opmærksom på at man kun ser én højttalerFredmarantz skrev:Utrolig flot finér. - bookmatched og det hele.

Dét mærke er vel nærmest pr. definition surround - også selv om man kun har én Sonab-højttalerHackenberg skrev:Nu har du jo snart Sonab til et helt surround-sæt!

- Almarx
- Lokalitet: Viborg
- Geografisk sted: Dollerup sogn
De bliver utroligt flotte, - jeg håber de originale enheder overlever. 

-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Ja-Claus - - jeg kan godt se detCaptain Phoenix skrev:Ja, Freddy, flot finer - men mht "bookmatch" så er du vel opmærksom på at man kun ser én højttalerFredmarantz skrev:Utrolig flot finér. - bookmatched og det hele.![]()

Se evt. den nydelige dame her

https://www.youtube.com/watch?v=acHM3nX-8vY
Vh
Freddy
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Så kommer der et par billeder. De er blevet ret mørke efter voksbehandling, men det gør vel ikke noget?
De er ikke 100%, men ganske fine. Det er lidt svært med sådan noget der er 40 år......
Basenhederne har overlevet, men var godt medtaget. Kurven på enheden (hedder den det?) var sunket på begge enheder så jeg kun kunne lime nyt kantophæng på dem med et 1,5 volts batteri monteret konstant så enheden gik i yderposition. Derpå var det muligt at lime. De har ikke taget skade af det.
Jesper
De er ikke 100%, men ganske fine. Det er lidt svært med sådan noget der er 40 år......
Basenhederne har overlevet, men var godt medtaget. Kurven på enheden (hedder den det?) var sunket på begge enheder så jeg kun kunne lime nyt kantophæng på dem med et 1,5 volts batteri monteret konstant så enheden gik i yderposition. Derpå var det muligt at lime. De har ikke taget skade af det.
Jesper
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Gottschalck
Jeg er lidt rundtosset...
Er det sådan det skal stå, når der spilles musik på en quad reciever.."..
Basenhederne peger ind mod lytteren.
Er det sådan det skal stå, når der spilles musik på en quad reciever.."..
Basenhederne peger ind mod lytteren.
- KlausM
- Lokalitet: Faxe
- Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Hvor er de blevet flotte!!Gottschalck skrev:Så kommer der et par billeder. De er blevet ret mørke efter voksbehandling, men det gør vel ikke noget?
Jesper
Jeg plejer at lægge foldet avispapir (4 stk) mellem cone og chassisset, hvis membranen ligger for dybt i kurven, det fungerer også fint.
Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM 07 jul 2016, 19:04, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ja - bassen pegende mod lytteren.
Men der "mangler" jo 4 vægge, som skal befinde sig bag den smalle side, som bassen sidder ved.
Gad vide hvordan de lyder i "fri-felt".
Ifølge konstruktions-princippet burde det nærmest være et tilbageskridt (modsat hvad vi har oplevet ved frilufts-demoerne på træffene).
Men der "mangler" jo 4 vægge, som skal befinde sig bag den smalle side, som bassen sidder ved.
Ifølge konstruktions-princippet burde det nærmest være et tilbageskridt (modsat hvad vi har oplevet ved frilufts-demoerne på træffene).
- Gottschalck
Av ja, det havde jeg glemt... De 4 vægge. Dem fik jeg ikke lige båret ud.
Og ja - mon ikke de lyder dårligt udenfor? Måske man skulle prøve.
Jesper
Og ja - mon ikke de lyder dårligt udenfor? Måske man skulle prøve.
Jesper
Captain Phoenix skrev:Ja - bassen pegende mod lytteren.
- Hackenberg
Deformeret centreringsfjeder/spider kan genoprettes med sprit. Gennemvæd den gentagende gange med husholdningssprit og "lås" membranen i den originale position.
- Gottschalck
Ah ja det er det de hedder. Enhederne er tilsyneladende vendt tilbage til deres normale position og der er ikke noget der lyder mystisk. Jeg har prøvet med en opstilling af alle 4 højtalere, vendt drejet og stillet på forskellige måder. Det lyder ad helv... til. Rumfornemmelsen forsvinder totalt med de 16 diskanter der spreder som vinden blæser.
Jesper
Jesper
- Gottschalck
Du havde helt ret Freddy. I følge High fidelitys besøg hos Sonab i august 1974 skriver HF at "alle kabinetter fremstilles som spejlvendte par".
Jesper
Jesper
Fredmarantz skrev:Dejligt at se. Utrolig flot finér. - bookmatched og det hele. Man gjorde noget ud af det, skal jeg love for. Ufatteligt, at nogen slæber dem ind på malerværkstedet og ødelægger sådan noget. Det må altså krible i manges malerfingre - ikke mindst, når der snakkes om højttalere.
Vh
Freddy
- Gottschalck
Dagens byttehandel. Lidt enheder og rør. Må sige at der var flere enheder, men de var smadret.
Men dagens bytter gav:
Et sæt focal dobbeltsvingspole basser på 8 tommer. En sæt tandberg enheder, et sæt gamle KLH mellemtoner samt en enkelt 10 tommer JBL bas. Det mest interessante her må nok være de 2 cabasse enheder. Nogen der kender dem? Begge måler 15 ohm.
Så var der lidt rør, dog mest P og U rør, som jeg ikke bruger. Et par enkelte el-84 og 34 havde dog sneget sig med samt lidt, ecc 81-82-83-88.
Hilsen Jesper
Men dagens bytter gav:
Et sæt focal dobbeltsvingspole basser på 8 tommer. En sæt tandberg enheder, et sæt gamle KLH mellemtoner samt en enkelt 10 tommer JBL bas. Det mest interessante her må nok være de 2 cabasse enheder. Nogen der kender dem? Begge måler 15 ohm.
Så var der lidt rør, dog mest P og U rør, som jeg ikke bruger. Et par enkelte el-84 og 34 havde dog sneget sig med samt lidt, ecc 81-82-83-88.
Hilsen Jesper
- Hackenberg
Sådan et par Focal-enheder kan man altid bruge!