X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
- B&O Vintage
- Dobbelt profil, udelukket fra forummet
- Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj
- Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
Dejligt. U S A Roadtrip. Et must i livet.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
B&O Vintage skrev:Dejligt. U S A Roadtrip. Et must i livet.
Jeg nøjes med en årlig tur til Las Vegas i januar - det er der ikke meget roadtrip over

Mikkel
-
- Lokalitet: Faaborg opland
- Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Dejlige billeder, må have været en skøn tur. Bare løjerligt med den der Tandberg cap der ligger og flyder alle mulige vejne...

- X-ray
- Lokalitet: Ejby - Down Town
- Geografisk sted: Vestegnen.
SNELGANEX - åben din post... 

TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
- Snelganex
- Geografisk sted: Aarhus
Tak er kun et fattigt ord.
- X-ray
Snelganex skrev:Tak er kun et fattigt ord.
Velbekomme... - og dermed flytter en Huldra-6 til Aarhus..

- X-ray
Her nyligt er jeg blevet kontaktet af en ældre herre, som havde gemt mit kort - fra en handel hvor jeg bare var kurér for et par år siden. Den gang havde han det ikke for godt - men igår syntes han at være pænt frisk - dog med nogle fysiske udfordringer..! Jeg kunne jo godt huske ham - mest for det grej jeg nåede at se dengang sidst jeg var dér. Selv er han gammel teknik/lyd entusiast... men det kniber at DIY længere...! Jeg var kaldt hid, fordi han gerne ville ha' mig til at hjælpe med hans forstærker - som han savnede gevaldigt. Han har et par år nu brugt noget nymodens uden Riaa - og dvs at hans pladespiller også bare stod dér..!
Jeg havde lidt god tid - og snakken gik... omkring musikken. Han spillede noget Orgel/Cello - fra spolebåndoptageren, Movic Sound - optaget i den lokale kirke tilbage i 50'erne. Jeg skal love for, at der var lyd på drengen - det lød forbavsende godt ud af de kæmpe hjemmebyggede kasser - monteret med Goodman Axiom. Jeg tror ikke dette grej har været serviceret de sidste 20+ år - og derfor selvfølgelig ekstra overraskende..!
Det bliver spændende - om jeg kan hjælpe ham med, at få forstærkeren til at virke igen... det kunne være sjovt - dernæst trænger hans TD124 sikkert også til den store tur.... selvom jeg tror - for ham - at det vigtigste er, at det bare lige fungerer, sådan at han kan bruge det....!
Ligger nogen inde med et godt KS601 diagram - ud over dem man nemt kan hive fra nettet - så er jeg modtagelig...
Nyd billederne....

Jeg havde lidt god tid - og snakken gik... omkring musikken. Han spillede noget Orgel/Cello - fra spolebåndoptageren, Movic Sound - optaget i den lokale kirke tilbage i 50'erne. Jeg skal love for, at der var lyd på drengen - det lød forbavsende godt ud af de kæmpe hjemmebyggede kasser - monteret med Goodman Axiom. Jeg tror ikke dette grej har været serviceret de sidste 20+ år - og derfor selvfølgelig ekstra overraskende..!
Det bliver spændende - om jeg kan hjælpe ham med, at få forstærkeren til at virke igen... det kunne være sjovt - dernæst trænger hans TD124 sikkert også til den store tur.... selvom jeg tror - for ham - at det vigtigste er, at det bare lige fungerer, sådan at han kan bruge det....!
Ligger nogen inde med et godt KS601 diagram - ud over dem man nemt kan hive fra nettet - så er jeg modtagelig...

Nyd billederne....

- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Hvorfor har vi ikke en 'like'-knap ligesom Facebook?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Hold da MAULE!!! Der fik du godt nok drømmelygterne tændt i mine gamle øjne!
Har altid gerne villet høre sådan et sæt Goodmans. Men desværre er de, tilsyneladende, ikke så lette et komme på lyttehøjde af, her i DK...
Tusind tak for at dele oplevelsen med os!!!
Har altid gerne villet høre sådan et sæt Goodmans. Men desværre er de, tilsyneladende, ikke så lette et komme på lyttehøjde af, her i DK...
Tusind tak for at dele oplevelsen med os!!!

Bare det GLØDER!!!
- X-ray
Jeg har fået kigget lidt på dyret... den spiller nu - men tilsyneladende kører de to driver ECF80 noget skævt. Det ene af dem støjer også gevaldigt lige ved opstart..! Så nye skal købes ind..!
Udgangs-rørene kører 100% ens - men den ene udgangstrafo bliver hånd-lun, måske 40grader - mens den anden er ganske kold.... Er der nogle bud på dette ..?
Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
Brugsanvisning..?
De to potmetre... Justerer man dem bare til minimum brum i hhv højre og venstre kanal..?
Udgangs-rørene kører 100% ens - men den ene udgangstrafo bliver hånd-lun, måske 40grader - mens den anden er ganske kold.... Er der nogle bud på dette ..?
Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
Brugsanvisning..?
De to potmetre... Justerer man dem bare til minimum brum i hhv højre og venstre kanal..?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Jamen den ene trafo er en nettrafo (bliver lun/varm) altid - og den anden er en udgangstrafo - bliver varm ved høj lydstyrke - ellers kølig ved lav.
ECF80 har jeg vist nogle NOS i æske af - mon ikke vi kan finde ud af noget. (sig til hvis jeg skal lede efter dem)
højttalervælgeren har jeg ikke styr på lige i skrivende stund- min er gemt et godt sted pt.
Brummertrimmerne - hmmm - mon ikke det er til filamentbalancering? = stil dem, så det brummer mindst.
Ellers kan jeg anbefale, at du kigger lidt på de mindre lytter på boardet - men de sennepsfarvede polyester-kondensatorer er stort set altid sluppet helt igennem tilværelsen uden fejl - så de kan sikkert blive siddende..
Beyschlag-modstandende er også erfaringsmæssigt meget stabile over tid.
Min havde en dårlig selenensretter (gav ikke den rette voltage til sagerne) - Det er en Siemens - men den kan findes i Tyskland. http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... mParts.htm
Hvad er serienummeret og produktionsdatoen på dette eksemplar?
Vh
Freddy
ECF80 har jeg vist nogle NOS i æske af - mon ikke vi kan finde ud af noget. (sig til hvis jeg skal lede efter dem)
højttalervælgeren har jeg ikke styr på lige i skrivende stund- min er gemt et godt sted pt.
Brummertrimmerne - hmmm - mon ikke det er til filamentbalancering? = stil dem, så det brummer mindst.
Ellers kan jeg anbefale, at du kigger lidt på de mindre lytter på boardet - men de sennepsfarvede polyester-kondensatorer er stort set altid sluppet helt igennem tilværelsen uden fejl - så de kan sikkert blive siddende..
Beyschlag-modstandende er også erfaringsmæssigt meget stabile over tid.
Min havde en dårlig selenensretter (gav ikke den rette voltage til sagerne) - Det er en Siemens - men den kan findes i Tyskland. http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... mParts.htm
Vh
Freddy
X-ray skrev:Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
Brugsanvisning..?
Det er ikke en højttaler vælger - men
A venstre kanal i mono til begge forstærkere
AB begge kanaler i mono
A-B normal stereo
B-A stereo igen, men kanalerne byttet om
Senest rettet af jan_stevns 14 sep 2015, 21:35, rettet i alt 1 gang.
- X-ray
Fredmarantz skrev:Jamen den ene trafo er en nettrafo (bliver lun/varm) altid - og den anden er en udgangstrafo - bliver varm ved høj lydstyrke - ellers kølig ved lav.
Haha... kæmpe tanke-torsk... selvfølgelig - den ene er nettrafo'en... Shame on me..!

Pyndt har dem til en fin pris - men jeg vil meget gerne købe et sæt af dig og kan godt vente til 26/9.
Som jeg lige skimter det på et af billederne er serie no 606. prod: 10/12-62
- X-ray
jan_stevns skrev:X-ray skrev:Den Højttaler-vælger giver mig grå hår..! Er der en som eksakt kan fortælle mig, hvad de forskellige stillinger betyder..?
Brugsanvisning..?
Det er ikke en højttaler vælger - men
A venstre kanal i mono til begge forstærkere
AB begge kanaler i mono
A-B normal stereo
B-A stereo igen, men kanalerne byttet om
Hej Jan... Dejligt med en "ord-rytter" lige som mig selv..

Det giver mening det du skriver - mener dog, at den i stilling 'A' kun spiller i venstre side..! Men det kan selvfølgelig bero på en fejl.
Tak for input..

X-ray skrev:Det giver mening det du skriver - mener dog, at den i stilling 'A' kun spiller i venstre side..! Men det kan selvfølgelig bero på en fejl.
Tak for input..
Du har vist ret - jeg lod min hukommelse råde - og det var dumt - men herre gud da også - det er mange år siden jeg som stor knægt ( i 1976 ! ) selv havde sådan en fed forskrækker .........
Husker den gav et møgflot lysmønster op på tapetet bagved
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.