X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!
Hovsa - Du efterlyste et møgfedt diagram ..........
here u are
here u are
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- X-ray
- Lokalitet: Ejby - Down Town
- Geografisk sted: Vestegnen.
Super... hvis du har mere litteratur på denne må da' meget gerne gi' os det hele...
Er vi enige om, at Balancen kun er en form for 'fin-justering' - og altså ikke en som kan justeres helt til 0' - som vanligt..?

Er vi enige om, at Balancen kun er en form for 'fin-justering' - og altså ikke en som kan justeres helt til 0' - som vanligt..?
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
X-ray skrev:Super... hvis du har mere litteratur på denne må da' meget gerne gi' os det hele...![]()
Jeps - balancen regulerer 9dB til siderne
Du bør nok hente denne fil :
http://www.hifiengine.com/hfe_downloads ... 601_dk.pdf
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
God idé.
Og hvis man nu alligevel er på Hifiengine - så kan da lige gå i Ortofon "galleri" og se den smukke KS-601 på rød baggrund. Det er min :-)
Vh
Freddy
Og hvis man nu alligevel er på Hifiengine - så kan da lige gå i Ortofon "galleri" og se den smukke KS-601 på rød baggrund. Det er min :-)
Vh
Freddy
- X-ray
Gud - jeg havde helt glemt HE. Tak for reminder - filen er hentet hjem..
Smuk KS601 du har dig dér, Freddy - har du den stadig..?

Smuk KS601 du har dig dér, Freddy - har du den stadig..?
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Jeg har den stadig - og nænsomt serviceret af D.Duck - Den kører rigtig fint.
Den bærer serienummer #823 og er den såkaldte "version 2" og er fra 3. september 1964. Ud fra alderen på dit eksemplar, kunne jeg fristes til at tro, at din er en "version 1" - Jeg kender ikke lige til forskellen på de to versioner.
Vh
Freddy
Den bærer serienummer #823 og er den såkaldte "version 2" og er fra 3. september 1964. Ud fra alderen på dit eksemplar, kunne jeg fristes til at tro, at din er en "version 1" - Jeg kender ikke lige til forskellen på de to versioner.
Vh
Freddy
- X-ray
X-ray skrev:... tilsyneladende kører de to driver ECF80 noget skævt. Det ene af dem støjer også gevaldigt lige ved opstart..!
De to rør er nu skiftet - og dens unoder er forsvundet. Nu skal den testes ordentligt... og så er der en mand som bliver glad - er jeg sikker på.
Hilsen X-ray.
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Der er en forskel på KS-601 over tid. Jeg har to eksemplarer stående fra 1961 og 64 og på den seneste er printlayoutet lidt anderledes og der er monteret en ekstra stor lyt et sted på printet som på 1961 modellen er tomt.
Min 1964 model lyder klart bedst ved sammenligning og det skal her nævnes at begge er renoveret med samme lytter samme steder og samme typer rør. Hvorfor de lyder forskelligt ved Jeg, ikke men den første model er mere mørk i klangen.
Men de billeder du har lagt Claus ser det ud som om at den på et tidspunkt har fået skiftet nogle af lytterne eller hvad?
Ellers fin og særpræget forstærker.
NB. Man skal også lige være opmærksom på at forbindelserne internt på DIN stikkene bag på forstærkeren er forbundet anderledes end normalt og det kan drille. Her hos mig spillede den kun i mono indtil jeg omloddede ledningsforbindelserne i din stikket.
Jesper
Min 1964 model lyder klart bedst ved sammenligning og det skal her nævnes at begge er renoveret med samme lytter samme steder og samme typer rør. Hvorfor de lyder forskelligt ved Jeg, ikke men den første model er mere mørk i klangen.
Men de billeder du har lagt Claus ser det ud som om at den på et tidspunkt har fået skiftet nogle af lytterne eller hvad?
Ellers fin og særpræget forstærker.
NB. Man skal også lige være opmærksom på at forbindelserne internt på DIN stikkene bag på forstærkeren er forbundet anderledes end normalt og det kan drille. Her hos mig spillede den kun i mono indtil jeg omloddede ledningsforbindelserne i din stikket.
Jesper
Fredmarantz skrev:Jeg har den stadig - og nænsomt serviceret af D.Duck - Den kører rigtig fint.
Vh
Freddy
- X-ray
På den igen...
Snelganex du har post...
Snelganex du har post...

- X-ray
Årets julegave fra X-ray til X-ray.... Den bliver jeg glad for..!
... Ok - det er jo ikke vintage.... men viser-instrumentet er altså lagt på hylden for mit vedkommende.
Go' Jul til alle - X-ray.
... Ok - det er jo ikke vintage.... men viser-instrumentet er altså lagt på hylden for mit vedkommende.
Go' Jul til alle - X-ray.
- Storken
- Lokalitet: 5000, Odense C
- Geografisk sted: Fyn
Det ligner en rigtig lækker Fluke! Ham X-ray må siges at være god til at købe gaver, der var du nok heldig! ;-)
Glædelig jul!
Glædelig jul!
- Simon
Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
- ST-lab
- Lokalitet: Holstebro
- Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Øv - misundelse... Har desværre ikke 4,5 tusind der kan forsvares til indkøb af sådan en. Men det er sgisme et dejligt instrument.
Men min egen julegave til mig selv (foruden en ny bil) er et rigtig godt "instrument" til prisen: http://www.ebay.com/itm/12864-GM328-Tra ... SwyQtV6g1J
Men min egen julegave til mig selv (foruden en ny bil) er et rigtig godt "instrument" til prisen: http://www.ebay.com/itm/12864-GM328-Tra ... SwyQtV6g1J
mvh / ST-lab
- X-ray
Noget af et skrummel - og ting skal fixes - men den bliver klar til Træf på lørdag.. 
Et helt fantastisk Tandberg site...
http://www.tomania1953.com/49294683
Hilsen X-ray.

Et helt fantastisk Tandberg site...
http://www.tomania1953.com/49294683
Hilsen X-ray.
- pqrannes
- Lokalitet: Nibe
- Geografisk sted: 9240 Nibe
X-ray skrev:Noget af et skrummel - og ting skal fixes - men den bliver klar til Træf på lørdag..
...
Det bliver en stor dag, kan jeg se ... for møbelben!
PQR
Thorens/L'Audiophile/Bofa/Goodmans
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
Siemens/Klangfilm (p.t. på hylden
Mono (og stereo)
Med mere.
- Storken
- Lokalitet: 5000, Odense C
- Geografisk sted: Fyn
Dén glæder jeg mig til! God fornøjelse og arbejdslyst med klargøringen :)
- Simon