Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?
-
- Lokalitet: 2950 Vedbæk
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: Træf: Hvad vil du tage med & se/høre?
Jeg er også meget interesseret i en tår af olien.
- X-ray
- Lokalitet: Ejby - Down Town
- Geografisk sted: Vestegnen.
Jeg skal lige minde om, at ved sidste træf - fik jeg fra 'trikker' en pæn slat til uddeling(ikke omdeling)sej skrev:Jeg er også meget interesseret i en tår af olien.

Så altså hvis nogen mangler 'her og nu' - kan der afhentes i Glostrup. Tror kun 'Hess' har været forbi...
Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
- aqrannes
- Lokalitet: 9900 - Frederikshavn
- Geografisk sted: Nordjylland
Jeg overvejer at få PQRannes til at medbringe et sæt meget billige scandyna a20 med fast ledning og akustisk ventil.
Er der mon interesse for dem? Ellers vil jeg lade dem stå hjemme.
Er der mon interesse for dem? Ellers vil jeg lade dem stå hjemme.
AugustQR.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.
Vil høre hvilke genrer (og evt. prisniveauer), der er interesse for.
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?
Har tidl. hørt fra NikonSP (jazz/swing/bigband) og Bjerager (80'er-plader - der er der jo ikke meget godt at sige om...).
Men hvad ellers ?
-
- Lokalitet: Brabrand
Jeg er også på Bjergagers vogn 70 funk og 80 pop/rockCaptain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.
Men hvad ellers ?
Mvh.
Fensten
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Classic hard rock fra 70’erne og 80’erne.Captain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.
Men hvad ellers ?
Efter bare 10 min med MGP, så er det noget

Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
- Legore
- Lokalitet: Kolding
- Geografisk sted: Kolding
Tilslutter mig Fensten og Kenras, rock fra 70'erne og 80'erne..
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Jeg er godt nok interesseret i nogen klassiske plader: RCA living stereo, mercury living presence fra 1950’erne og 60’erne, Philips og deutsche grammofon, CBS masterworks fra 60’erne og 70’erne. Chesky og Classic Records fra 80’erne Og 90’erne.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
- Captain Phoenix
- Lokalitet: 2500 Valby
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tak for input - herligt.
Jeg kan jo ikke garantere bestemte udgivelser, men samler sammen og bringer ønskerne videre.
Flere er velkomne
Vedr. prisniveau:
Der er jo en sammenhæng mellem pris og kvalitet (i form af hvor eftertragtede/sjældne skiverne er - samt stand, naturligvis, men den plejer at være min. VG+).
Jeg tænker at bede ham finde plader i prislaget ca. 60-75,-/stk. Så bliver det sikker hhv. 4 eller 3 stk. for 200,-).
Sig lige til hvis det er helt i skoven for jer.
2.nd hand vinyl er bare blevet dyrere de seneste 12-24 mdr., så det med 40,-/stk - 3 for en hund (som der tidligere har været kasser med) kommer vi måske ikke så langt med for nu.
Som sagt synes jeg der plejer at være en fornuftig sammehæng mellem pris/kvalitet på det der kommer i kasserne, så han jobber ikke bare prisen op, hvis vi vil have et lidt dyrere/bedre udvalg.
PS: Det klassiske repertoire tror jeg ikke "pusheren" er stærk i (som at det gør han nok slet ikke i - desværre).
Jeg kan jo ikke garantere bestemte udgivelser, men samler sammen og bringer ønskerne videre.
Flere er velkomne

Vedr. prisniveau:
Der er jo en sammenhæng mellem pris og kvalitet (i form af hvor eftertragtede/sjældne skiverne er - samt stand, naturligvis, men den plejer at være min. VG+).
Jeg tænker at bede ham finde plader i prislaget ca. 60-75,-/stk. Så bliver det sikker hhv. 4 eller 3 stk. for 200,-).
Sig lige til hvis det er helt i skoven for jer.
2.nd hand vinyl er bare blevet dyrere de seneste 12-24 mdr., så det med 40,-/stk - 3 for en hund (som der tidligere har været kasser med) kommer vi måske ikke så langt med for nu.
Som sagt synes jeg der plejer at være en fornuftig sammehæng mellem pris/kvalitet på det der kommer i kasserne, så han jobber ikke bare prisen op, hvis vi vil have et lidt dyrere/bedre udvalg.
PS: Det klassiske repertoire tror jeg ikke "pusheren" er stærk i (som at det gør han nok slet ikke i - desværre).
-
- Lokalitet: Dronningmølle
- Geografisk sted: Dronningmølle
Jeg er også interesseret i plader med pop/rock fra 70, 80 og 90erne.
-
- Lokalitet: Dronningmølle
- Geografisk sted: Dronningmølle
Hvis der er nogen som har et sæt afbrændte JBL 077/2405, er jeg interesseret.
Jeg har selv en ordentlig bunke stumper til Technics sb7000, hvis nogen skulle mangle noget. Jeg har også et sæt kanter til JBL 10" Le10a le111 osv
Jeg har selv en ordentlig bunke stumper til Technics sb7000, hvis nogen skulle mangle noget. Jeg har også et sæt kanter til JBL 10" Le10a le111 osv
-
- Lokalitet: Kvistgård
- Geografisk sted: Kvistgård
Der er vist en, der trænger til at få studset hårene i ørerne lidt - jeg har hørt at det kan være et problem, når man kommer over en vis alder.....Captain Phoenix skrev:Som skrevet på side 1 i denne tråd har jeg mulighed for at medbringe nogle kasser med LP'er.
Men hvad ellers ?
Jeg har i øvrigt også nogle kasser med plader med. Jeg er der, hvor jeg er nødt til at sælge for at få plads til nyt. Så til salg ryger nogle af de plader, som jeg enten har dubletter af eller har vurderet, at jeg nok ikke kommer til at høre. Det gør ondt, men det skal gøres....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
- his067
- Redaktør
- Lokalitet: Aberdeen, Skotland
- Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lidt skævt, og ikke Hifi (men dog afgjort Vintage): men er der nogen af jer der kommer til Munkebo på Kerteminde vejen på vej til Træf?
Jeg vil gerne have en lampeskærm (på størrelse med en arkitektlampe...men altså kun skærmen) til Sjælland.
Den ser sådan ud:
https://www.dba.dk/vaeglampe-louis-poul ... 077374288/
Den videre transport til Skotland sørger jeg selv for...
Vh Frederik
Jeg vil gerne have en lampeskærm (på størrelse med en arkitektlampe...men altså kun skærmen) til Sjælland.
Den ser sådan ud:
https://www.dba.dk/vaeglampe-louis-poul ... 077374288/
Den videre transport til Skotland sørger jeg selv for...
Vh Frederik
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
-
- Lokalitet: Sønderborg
Jeg har alle mine klassiske plader til salg. Jeg lytter ikke selv til klassisk musik, så jeg kender ikke standen.his067 skrev:Jeg er godt nok interesseret i nogen klassiske plader: RCA living stereo, mercury living presence fra 1950’erne og 60’erne, Philips og deutsche grammofon, CBS masterworks fra 60’erne og 70’erne. Chesky og Classic Records fra 80’erne Og 90’erne.
Flere af dem ser visuelt meget pæne ud ( ingen synlige ridser/hairlines ). Men jeg har også set nogen hvor der er ridser/hairlines.
Her er et link til min discogs: https://www.discogs.com/user/hah/collection
Jeg kan tage dem med så man kan se tilstanden.
Mvh Henrik
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Jeg tænker nu at de små JBL Minuet skal trækkes af en fin forstærker fra ca. 1970 en Luxman SQ 507X. Mon ikke den er passende?