Altså som Tube også skriver.... - det er utroligt sjældent, at de er defekte. Og hvis de så endelig skulle være det - når de som regel lige at rive en sikring med ligeså...
Sov Godt.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Du skal finde ud af om der *hul* igennem fra net til PSU som jeg foreslog ved at ohme netstikket med apparatet på on. Lad os høre hvad du finder ud af ved sådan en måling...den anden bro fejler heller ikke noget.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh-AMT1-Altec Lansing model 19-Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
Tube mania skrev:Du skal finde ud af om der *hul* igennem fra net til PSU som jeg foreslog ved at ohme netstikket med apparatet på on. Lad os høre hvad du finder ud af ved sådan en måling...den anden bro fejler heller ikke noget.
Der får jeg 13.5 megaohm. Uanset om den står på ON eller OFF Det hvis en pæn slat over hvad du skrev tidligere
Ha...der har du fejlen...der sidder en 22ohm 10W cement modstand i forb. med de 230 ind til trafoen...den kan være afbrudt. I værste fald er selve trafoen afbrudt, men det hører til sjældenhedene...selvom det forekommer.
Senest rettet af Tube mania 18 feb 2013, 01:01, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh-AMT1-Altec Lansing model 19-Rectiliniar High Boy-Arena HT25
Gør ingen forskel ifh. til sidste prøve...der skal altid være 'hul' igennem fra stik til trafo og det skulle give ca 25-30ohm i dette tilfælde. DC modstanden i sådan en stor trafo er ikke ret stor...nærmest en kortslutning.
Nej..kondensatoren er ikke skyld i fejlen...modstanden sidder lige her...og hvis det ikke er den bliver det en lille smule langhåret., men ikke umuligt.
Jeg sidder lige her på arbejde - og kunne ikke lade være med liiige at "sneake" lidt i tråden og kom i tanker om disse kronmuffer - som har med voltageomstilling at gøre - sidder det som det skal?? Bl.a. kan jeg se på MDA's billede af den røde kondensator i regntøj en række lige nedenunder. Kunne det tænkes, at der var lidt "løsagtighed" her ? - sidder det ordentligt? Er der flere af disse, der lige skal checkes ?