Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster. Desværre var den i tidernes morgen blevet udsat for støv, Radio Ribe og Am antistatisk spray...
Den larmede helt forfærdeligt. Hvad gør man så når man ikke har rensemaskine etc..
Tjahh tænkte at da jeg bruger briller og de er med plastik glas og skal se ordentlig ud.. Burde det også kunne bruges på vinyl..og det virkede
bemærk at følgende er på vintage brugers egen risiko og regning - fralægger mig ansvar
Her er fremgangsmåden:
1) rens pladen på pladespilleren med kulhårs børste
2) spray brillerens jævnt over lp'en i mens den ligger på pladetallerken ( her er anvendt profil optik)
3) der køres forsigtigt langs rillerne med en pladespiller / lp fnugfri klud ( lp stadig på pladespilleren)
4) der tørres forsigtigt efter med den blå "velour" firkant fra Am.( lp stadig på pladespilleren) Man er først færdig når man ikke kan se spor efter væsken
5) afspilning
Husk på at være forsigtig! God fornøjelse
Gør det selv pladerens..
-
- Lokalitet: Ribe
Gør det selv pladerens..
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
-
- Lokalitet: rønne
Re: Gør det selv pladerens..
Jeg har prøvet med glasrens på sprayflaske- det er også effektivt og sikkert billigere end brillerens. Mvh. Peer
- ralphandersen
- Lokalitet: Ydby
- Geografisk sted: Thy
Ja, Pentangle er godeCockernes herre skrev:Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster.

Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
-
He he nu fik jeg jo brillerens gratis Peerpeer skrev:Jeg har prøvet med glasrens på sprayflaske- det er også effektivt og sikkert billigere end brillerens. Mvh. Peer
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre
-
Godt ikke at være alene om at kunne lide dem herhjemmeralphandersen skrev:Ja, Pentangle er godeCockernes herre skrev:Har lånt en lp med min yndlings gruppe Pentangle af min søster.: Hvad er det for en plade?
Lp'en hedder:" in the round" og er med det nyere Pentangle band. På sportify ligger der i øvrigt noget John Renbourne Group, Burt Jansch, Pentangle
Det er svært at finde lp'erne
Bedste hilsner
Cockernes herre
Cockernes herre