Audionote faceplate
-
- Lokalitet: Kolding
Audionote faceplate
Kære Hifivenner
Jeg ønsker mig et par forplader i messing til mine Audio Note diskanter.
Har i et bud på hvem der har evnerne til at dreje sådan et sæt?
Jeg ved at der er nogle som har fået dem lavet, så måske er der en der har målene?
Jeg ved at der er nogle som har fået dem lavet, så måske er der en der har målene?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Hifilover 12 sep 2020, 19:12, rettet i alt 1 gang.
- janfroerup
- Lokalitet: Marke
Re: Audionote faceplate
ethvert metalværksted kan vel lave det - telefonbogen eller google :)
-
- Lokalitet: 2300S
Audio Consult fik dem produceret og solgte dem til kr 5000. Det er et waveguide design og de gør både noget godt og noget skidt. Havde dem til et sæt AN-J, da jeg faldt over sæt brugte.
vh
Henrik
vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
- MaxJ
- Lokalitet: Et sted ca. i midten
- Geografisk sted: Lolland
5000 Kr. så er de da også betalt.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Som med det meste andet, der står AN på...MaxJ skrev:5000 Kr. så er de da også betalt.
Dog lavede de nogle få "billige" ting, i det forrige årtusinde...
- Anførselstegnene, da eks.v. Kit 1 vel ikke var billige. Men stadig billigere, end de fleste konkurrenter.
Bare det GLØDER!!!
- MaxJ
- Lokalitet: Et sted ca. i midten
- Geografisk sted: Lolland
Jeg mente nu som janfrorup siger, et hvert metal værksted kan lave dem og det koster helt sikkert ikke i nærheden af 5000 Kr.Tonni skrev:Som med det meste andet, der står AN på...MaxJ skrev:5000 Kr. så er de da også betalt.
Dog lavede de nogle få "billige" ting, i det forrige årtusinde...
- Anførselstegnene, da eks.v. Kit 1 vel ikke var billige. Men stadig billigere, end de fleste konkurrenter.
- PerHej
- Lokalitet: Aabybro
- Geografisk sted: Nordjylland
Hvis det er for lydens skyld, kan mn jo prøve med noget 3D print.
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
- Hackenberg
- Lokalitet: Gilleleje
- Geografisk sted: Nordsjælland
Man kan også få dem drejet i en hård træsort eller Hi-Macs. Det ville gavne lyden.
Med venlig hilsen, Claus.
-
- Lokalitet: 2300S
Jeg havde som nævnt disse forplader. De skabte lidt bedre overgang mellem diskant og bas/mellemtone, men fremhævede også toppen, formentlig pga waveguide-designet. Hvis jeg stod i den situation at skulle opgradere noget, ville jeg nok hellere kigge på komponenterne i filtret. Eller helt undgå den opgraderingskarusel der følger med AN-produkter, og bare lade dem være originale.
vh
Henrik
vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
- Helikon
- Lokalitet: Randers
Er det for lyden eller the look? Hvis det er for lyden ville jeg prøve at lave nogle selv i krydsfiner. Nemt at skaffe og arbejde i og koster ikke alverden i de mængder du skal bruge. Når du finder den rigtige form kan den bruges som skabelon eller til at lave en tegning efter og få dem fremstillet i messing. Men forvent ikke det er noget man får foræret for 500,- så det er altså godt at kende nogen der kan noget med en drejebænk.Hifilover skrev:Kære Hifivenner
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600