Der kom lige en Beomaster 6000 og en Beocord 9000 forbi :)
sæt et sæt Beovox S75 til - og smilet bliver bredt...
mit Beosystem 2
- janfroerup
- Lokalitet: Marke
mit Beosystem 2
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- henhlars
- Lokalitet: 2990 Nivå
Re: mit Beosystem 2
Tillykke med setuppet
Jeg har haft stor glæde af højtalerne. Især efter en renovering af delefiltret.

Jeg har haft stor glæde af højtalerne. Især efter en renovering af delefiltret.

Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
-
- Lokalitet: midtfyn
Fint sæt fra B&O, der er nu noget over de Jakob Jensen design ikoner. De største udfordringer kan være segmenter/lys i display, der med tiden bliver "trætte". Er det 4 stk LR-20 batterier, der sidder i sådan en fjernbetj.? 

Mvh. Carsten
- janfroerup
Det er de store tunge Batterier ja - mne lige den fjernbetjening hører ikke til Beomasteren - den er til min Beomaster 5000 af lidt yngre dato (Køkkenradioen) - jeg startede vist mit B&O flip med at finde et komplet Beosystem 5500 ude på Amager til en sygt billigt penge - Jeg fik ganske travlt med at krydse tværs over Sjælland, meget.
fint fungerende receiver, beogram med en MMC1, CD og Beocord - altså et komplet sæt - med højttalere tilmed.
altså et rent 5500 sæt.
Der er et eller andet magisk over det design man kan lave her i lille Danmark - De højttalere der spiller her, er dem jeg længe siden købte af Gottschalck (jeg har endnu ikke fået rennoveret delefiltret - de spiller jo)
Nogle gange ser man en youtube med en der piller lidt forvirret rundt i at prøve kunsten at "fixe" noget - og her fik jeg så blod på tanden med en Beogram CD50 - javel ja ...... så bøvlet er den nu heller ikke at komme til - en rem til en 50'er - så kører den glimrende igen. jeg har ikke helt glemt mit tidligere liv, endnu.
fint fungerende receiver, beogram med en MMC1, CD og Beocord - altså et komplet sæt - med højttalere tilmed.
altså et rent 5500 sæt.
Der er et eller andet magisk over det design man kan lave her i lille Danmark - De højttalere der spiller her, er dem jeg længe siden købte af Gottschalck (jeg har endnu ikke fået rennoveret delefiltret - de spiller jo)
Nogle gange ser man en youtube med en der piller lidt forvirret rundt i at prøve kunsten at "fixe" noget - og her fik jeg så blod på tanden med en Beogram CD50 - javel ja ...... så bøvlet er den nu heller ikke at komme til - en rem til en 50'er - så kører den glimrende igen. jeg har ikke helt glemt mit tidligere liv, endnu.
-
- Lokalitet: midtfyn
Har du ret i - var det for resten ikke serie 5500 og frem, der var kompatibel med link 1000 fjbt.? Youtube kan være underholdende - især når en gut finder noget vraggods på stranden, skiller det ad i atomer, højtryksrenser indmaden og på mystisk vis får liv i det igen.lige den fjernbetjening hører ikke til Beomasteren

- kan det passe, du bruger fødderne til et sæt Cbr 13-- på dine beovox..

Mvh. Carsten
- janfroerup
Højttalerfødderne har du ganske ret i - de passer fint i højden, og giver den rigtige hældning bagover af højttaleren. I følge B&O's vejledning skal den øverste del af højttaleren jo være tæt på lodret ved den lytteafstand jeg bruger - så ren Win Win :)
Min påstand er de for det utrænede øje ser temmeligt originale ud :) Og sidegevinstern er man ikke få øm lilletå.
vådt vejrlig, gødyr i fældning : You do the math ...............
Min påstand er de for det utrænede øje ser temmeligt originale ud :) Og sidegevinstern er man ikke få øm lilletå.
vådt vejrlig, gødyr i fældning : You do the math ...............