Den indeholder et enkelt Siemens rør. og 2 stk. trafoer.
Dansk rørforstærker
-
- Lokalitet: Holstebro
Dansk rørforstærker
Denne rørfætter er kommet til huse, hvis nogen har kendskab til den så skal I endelig øse af jeres viden.

- Tube mania
- Lokalitet: Horsens området
- Geografisk sted: Øst Jylland
Re: Dansk rørforstærker
Det ligner en kontrol forstærker, men har ikke set den før...kan dog sige den må være fra midten af 50'erne...må vi se den inden i?
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
If your amp not damp turn the volume up a bit more..
.
.
-
Her er lidt nøgenbilleder
Den har åbenbart 2 rør, den anden gemte sig under en metalkappe som jeg troede var en kondensator.

Den har åbenbart 2 rør, den anden gemte sig under en metalkappe som jeg troede var en kondensator.
- Tube mania
Uha...DIN stik og se'len ensretter...så rykker vi lidt frem mod tredserne...ser ud til at være en complet lille forstærker med antageligt et EL84 udgangs-rør...i så fald har den ca 4,5W at gøre godt med.
mvh
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25
.
.
-
Tak for info tube mania
Røret i metalpakken er et telefunken ECC83
Den anden Siemens kan jeg ikke identificere, men typebetegnelse kunne godt være noget med EL.
De 2 trafoer er fra JS
Jeg målte lytterne og de er i rimelig stand, så jeg vovede at slutte strøm til, der skete dog ikke det helt store, dvs. ingen glød i rørene, men den primære trafo fungerer tilsyneladene.
Røret i metalpakken er et telefunken ECC83
Den anden Siemens kan jeg ikke identificere, men typebetegnelse kunne godt være noget med EL.
De 2 trafoer er fra JS
Jeg målte lytterne og de er i rimelig stand, så jeg vovede at slutte strøm til, der skete dog ikke det helt store, dvs. ingen glød i rørene, men den primære trafo fungerer tilsyneladene.
- Tube mania
Der sidder nogle sikringer på nettrafoen...check dem og sikrings-holderne...de ser ud til at være besat af grøn ir.
.
.
- Tube mania
Øhhh...er du stadig i live...
.
.
-
jo jo
der har ikke lige været tid, arbejde og ens små børn har det med at tage tiden fra den slags projekter. Jeg opdatere tråden så snart jeg har rodet lidt mere med dyret :)
der har ikke lige været tid, arbejde og ens små børn har det med at tage tiden fra den slags projekter. Jeg opdatere tråden så snart jeg har rodet lidt mere med dyret :)
-
Fik renset sikringsholdere og sikringer og tjecket at der er gennemgang, desværre gjorde det ikke den store forskel. Jeg målte om der løb strøm til pæren, det gør der ikke, så måske er der en fejl i trafoen.
Jeg tror den skal sælges til en som har mere erfaring med rørforstærkere.
Jeg tror den skal sælges til en som har mere erfaring med rørforstærkere.
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Inden du gør det, sælger altså... :)
Det er ikke nødvendigvis trafoen der er syg. Jeg ville prøve at tjekke, om der kom forsyning til den.
Den forstærker ser ud til at have stået ret fugtigt. Så afbryderen kan også sagtens være syg! - Prøv at kortslutte afbryderen, for at se om der kommer liv på den måde... Men pas på pølserne. De skulle nødigt blive ristet! :D
Det er ikke nødvendigvis trafoen der er syg. Jeg ville prøve at tjekke, om der kom forsyning til den.
Den forstærker ser ud til at have stået ret fugtigt. Så afbryderen kan også sagtens være syg! - Prøv at kortslutte afbryderen, for at se om der kommer liv på den måde... Men pas på pølserne. De skulle nødigt blive ristet! :D
Bare det GLØDER!!!
-
Der kommer helt sikkert forsyning til den det har jeg målt, og den brummer også ganske svagt.
-
- Lokalitet: København
Jeg endte med at købe forstærkeren af Lars, og jeg kan melde at den nu fungerer. Det krævede en (meget) grundig rensning af sikringsholdere, rørsokler, potmetre osv samt skift af lytterne. Efter at alt det var på plads kom der lyd i den, men den havde tendens til "motorboating", dvs prut-prut-prut lyd når den blev tændt. Det viste sig at være fordi de to loddeflige til stelforbindelse på hver side af forforstærker rørets sokkel var løse, møtrikkerne skulle lige strammes. Udgangsrøret er i øvrigt ganske som antaget et Siemens EL84.
Mht Selen ensretteren, hvad mener i så om den? Jeg har læst at disse ensrettere kan fejle pludseligt og med ret spektakulære resultater, så er det oplagt at skifte den selv om den lader til at fungere?
Jeg er ved at tegne et diagram over forstærkeren, hvis nogen er interesseret så sig til, så kan jeg lægge det op her.
Mvh,
Andreas
Mht Selen ensretteren, hvad mener i så om den? Jeg har læst at disse ensrettere kan fejle pludseligt og med ret spektakulære resultater, så er det oplagt at skifte den selv om den lader til at fungere?
Jeg er ved at tegne et diagram over forstærkeren, hvis nogen er interesseret så sig til, så kan jeg lægge det op her.
Mvh,
Andreas
- mcs_5
- Branchemedlem
- Lokalitet: Haderslev
- Geografisk sted: Sønderjylland
Mål DC-spændingen inden du evt. skifter selenensretteren. Der skal nogle gange en seriemodstand til, når du skifter til noget mere "moderne".
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
-
Godt at høre du fik liv i den.