Hej alle:-)
Jeg har en beomaster 4000, der ved en fejl blev indstillet på 240V i stedet for 220, imens der var strøm på - Den brød øjeblikkeligt sammen. Ja...., det var ikke så smart;-) Sikringerne er ikke røget. Er der nogle ved hvad der er gået i stykker i den og om det kan fikses med udskiftning af komponenter?
Beomaster 4000
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Re: Beomaster 4000
Hej Persson, velkommen til.
Der er desværre en god chance for at det er trafoen der er stået af. Det er jo tilslutningerne til den du skifter om på nå du drejer på omskifteren. Kender dog ikke BM4000, så det er et gæt herfra.
Mvh Kenneth
Der er desværre en god chance for at det er trafoen der er stået af. Det er jo tilslutningerne til den du skifter om på nå du drejer på omskifteren. Kender dog ikke BM4000, så det er et gæt herfra.
Mvh Kenneth
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
-
- Lokalitet: midtfyn
Især hvis der mellem 220 og 240v indst. ligger andre niveau'er - prøv for sjov skyld at ohme net stikket mens du drejer omskifter rundt - Viser den uendenlig eller 0 ohm, er skaden sket, men et spinkelt håb kunne da komme til syne...Der er desværre en god chance for at det er trafoen der er stået af.
Mvh. Carsten
-
- Lokalitet: Odense
Tak for råd, det vil jeg prøve.
- ST-lab
- Lokalitet: Holstebro
- Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Jeg tror ikke trafoen er stået af. Check lige sikringerne igen - også thermosikringen i trafoen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab