Det værste i disse tilfælde er at det første billede er et eksempelt fra en som tilbyder at udføre arbejdet for andre.
Nu har jeg selv haft fornøjelsen af at skifte ophæng på to stk 10" bas-enheder. Og jeg kan melde at der ikke var mer-omkostninger forbundet med at lave det korrekt, første gang. Det er heller ikke mere besværligt at sætte ophænget rigtigt, nærmest tvært imod.Max skrev:Mon ikke det har noget med at prisen er en afgørende faktor for mange, man får hvad man betaler for.
Problemet er desværre, at tragten/membranen skal FORAN ophænget (ophænget skal limes på bagsiden af membranen på næsten alle JBL-enheder). Man skal altså fjerne det ophæng der er limet foran (og synligt) på membranen - det bliver ikke kønt... Og gør heller ikke membranen stærkere, at man skal til at skære/pille noget af den...Tante Berg skrev:Iøvrigt kan det sagtens laves om, så tragten kommer bag ophænget. Bare vær forsigtig når/hvis du går i gang med et sæt nye ophæng
Aha. Okay, jeg vidste ikke at JBL er omvendt af vel nok de fleste andre. Tak for infoCaptain Phoenix skrev:Problemet er desværre, at tragten/membranen skal FORAN ophænget (ophænget skal limes på bagsiden af membranen på næsten alle JBL-enheder). Man skal altså fjerne det ophæng der er limet foran (og synligt) på membranen - det bliver ikke kønt... Og gør heller ikke membranen stærkere, at man skal til at skære/pille noget af den...Tante Berg skrev:Iøvrigt kan det sagtens laves om, så tragten kommer bag ophænget. Bare vær forsigtig når/hvis du går i gang med et sæt nye ophæng
Så ja: rigtigt ærgerligt!
Hej Max.... er du nu helt sikker på det? -man kan jo købe kantophæng separat f.eks. på e-bay, har jeg set. Da jeg i sin tid fik mine Windsor's kantophæng fornyet, skiftede man da ikke det hele.Max skrev:Det er så dejligt med Tannoy, der skifter man det hele, membran, svingspole og gummikant. Det kræver kun en skruetrækker og en loddekolbe og ordnes medens man venter. Og så siges det at de ophæng man bruger nu om dage nærmest holder evigt.