Hej Vintage Hifi
Jeg smider lige et par billeder af mit nuværende udstyr, efter en enkel lille opfordring fra et andet medlem.
Jeg er så privilegeret, at have mit eget lytte rum, hvor der må rodes og eksperimenteres i et væk.
Derfor bliver det efterhånden til akkumulering af temmelig meget gammelt skrammel, af varierende kvalitet, det er dog ( næsten ) altsammen noget som jeg føler en eller anden historisk tilknytning til.
Jeg roder selv med højtaler byg og filter justering, da det er det eneste jeg evner udi elektronik.
Hele herligheden er valgt med musikken i fokus.
Kom endelig med spørgsmål og kommentarer.
Hilsen Jacob
Et Fynsk menageri
-
- Lokalitet: Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Et Fynsk menageri
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
- ferr31
- Geografisk sted: Østfyn
Re: Et Fynsk menageri
Hej Jacob
Godt at se du fik lagt nogle billeder ind
Er det bare mig der ikke kan huske
plejer der ikke at
Være en bas mere i hver højttaler ?
Mvh.
Nils
Godt at se du fik lagt nogle billeder ind

Er det bare mig der ikke kan huske

Være en bas mere i hver højttaler ?
Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Nils
-
Hej Nils
Lige præcis, har to frontbafler, en med to basser og en med en bas.
Det ny forstærker sæt, giver temmelig meget niveau i bunden, så det var rigeligt med en bas.
Lige præcis, har to frontbafler, en med to basser og en med en bas.
Det ny forstærker sæt, giver temmelig meget niveau i bunden, så det var rigeligt med en bas.
Sansui C-B 2301 -- Onkyo Scepter 500 gør det selv -- En Vogue Quasar med Triplanar arm - -- Lidt DIY rør stumper -- Sati Taj Mahal 6C33 rør forstærker
-
- Lokalitet: Faaborg opland
- Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Velkommen til. Ser spændende ud! Hvordan har du bygget tad-hornet? Er det håndskåret og slebet i facon?
-
Tak Btyd
Hornet er skåret og slebet i facon, det er dog ikke mig der har gjort det, jeg har ikke rigtig pladsen og evnerne til det.
Overtog det fra en som måtte ned skalere.
Mvh Jacob
Hornet er skåret og slebet i facon, det er dog ikke mig der har gjort det, jeg har ikke rigtig pladsen og evnerne til det.
Overtog det fra en som måtte ned skalere.
Mvh Jacob
- Tonni
- Lokalitet: Dalbyover
- Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Hej og velkommen til (som aktiv)!
Ud fra de billeder, må jeg da undres over hvordan du har kunnet holde dig "skjult" så længe! :)
Er lidt nysgerrig efter at vide lidt mere om dine forstærkere...
Reguleret strømforsyning, og masser af jern, det ser overbevisende ud!
- Må vi få lov til at se nogle diagrammer?
Og den Panasonic strain gauge PU, kører du den ind i en almindelig RIAA indgang? (Spændende princip i øvrigt)
Ud fra de billeder, må jeg da undres over hvordan du har kunnet holde dig "skjult" så længe! :)
Er lidt nysgerrig efter at vide lidt mere om dine forstærkere...
Reguleret strømforsyning, og masser af jern, det ser overbevisende ud!
- Må vi få lov til at se nogle diagrammer?
Og den Panasonic strain gauge PU, kører du den ind i en almindelig RIAA indgang? (Spændende princip i øvrigt)
Bare det GLØDER!!!
-
Tak
Rør blokkene har desværre ikke diagram på, det er ikke mig som har bygget dem, men ja det er reguleret strøm forsyning, og med 6sn7 i driver trinnet og kt 88 PP i udgangen.
Der kan så vælges singleend, hvis man ønsker dette.
Udgangs trafo er en ordentlig knytnæve fra Tamura, som slet ikke bliver belastet af de 20 watt, forstærkeren er bygget til at afgive.
Panasonic'en kører igennem sin egen modulator, den kan ikke køre med en normal riaa, da princippet er noget anderledes.
Tjaah, jeg har faktisk ikke forsøgt at holde mig skjult, jeg er bare ikke så meget for forum med mudder kast og grove bemærkninger.
Rør blokkene har desværre ikke diagram på, det er ikke mig som har bygget dem, men ja det er reguleret strøm forsyning, og med 6sn7 i driver trinnet og kt 88 PP i udgangen.
Der kan så vælges singleend, hvis man ønsker dette.
Udgangs trafo er en ordentlig knytnæve fra Tamura, som slet ikke bliver belastet af de 20 watt, forstærkeren er bygget til at afgive.
Panasonic'en kører igennem sin egen modulator, den kan ikke køre med en normal riaa, da princippet er noget anderledes.
Tjaah, jeg har faktisk ikke forsøgt at holde mig skjult, jeg er bare ikke så meget for forum med mudder kast og grove bemærkninger.
-
Jeg smider da lige et par billeder mere.
Har lige været lidt heldig at finde dette sæt i Sverige, det har jeg længe kigget langt efter, men det har altid været sjældent til salg eller rasende dyrt, men nu lykkedes det dælme at få fingre i et sæt selv.
Har lige været lidt heldig at finde dette sæt i Sverige, det har jeg længe kigget langt efter, men det har altid været sjældent til salg eller rasende dyrt, men nu lykkedes det dælme at få fingre i et sæt selv.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.