Skal dele filtrer udskiftes?
På baflen er der 2 x 4 skruer (inde i hullerne på fronten). Hvis du løsner dem, kan du tage fronten af kabinettet/"kassen" og komme til enhederne bagfra hvorfra du også kan frigøre dem fra fronten.B&O Vintage skrev:Efter at have forsøgt at få enhederne ud af kabinettet, så opgave jeg det, at få dem ud . De sidder "fast" men der findes sikkert en måde at få dem ud på.
De dersens s55'ere er da rimeligt til at pille skilt ad :)acj1980 skrev:Dejligt med billeder, det er virkelig en mangelvare.. godt med sådan et tiltag
Jeg vil sige præcis det modsatte: Der er meget bedre lyd at hente ved at udskifte de kondensatorer, B&O anvendte i de gamle Beovox'er. Både lytte-mæssigt og målbart (og på mange modeller - S45, S75 mv.) har jeg oplevet dette - se f.eks. dokumentation hér: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.p ... nix#p18734acj1980 skrev: jeg vil sige NEJ til udskiftning af de gule kondensatorer, de plejer aldrig at fejle noget (har testet rigtig mange af dem)
Ja Jan jeg havde dem også ud p den måde og de fire metal stykker som sad i kabinet og op på elementerne men de var urokkelige. Hvordan får man dem ud af plastik kassen og den ring som er en del af konstruktionen. Skal hele filteret skiftes eller blot kondensatoren? Min genbo er ferm tidligere it udstyr reparatør så det kan han vel klare. Anbefalet leverandør modtages gernejan_stevns skrev:De dersens s55'ere er da rimeligt til at pille skilt ad :)acj1980 skrev:Dejligt med billeder, det er virkelig en mangelvare.. godt med sådan et tiltag
mine egne
Jeg ved ikke hvorfor du ikke kunne tage selve basenheden ud af forpladen, jeg har normalt ikke problemer med det, men bevares , de kan da sidde noget fast.B&O Vintage skrev: Ja Jan jeg havde dem også ud p den måde og de fire metal stykker som sad i kabinet og op på elementerne men de var urokkelige. Hvordan får man dem ud af plastik kassen og den ring som er en del af konstruktionen.
Blot kondensatorer - spoler og modstande taber ikke værdi (eller er/bliver umusikalske) med mindre de er brændt af og det ser dine ikke ud til at være. Jeg bruger Jantzen Cross Caps pga fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.B&O Vintage skrev:Skal hele filteret skiftes eller blot kondensatoren? Min genbo er ferm tidligere it udstyr reparatør så det kan han vel klare. Anbefalet leverandør modtages gerne
Har til dato endnu ikke oplevet nogen hørbar forskel ved at skifte dem som virkede over til andre af samme kapacitet.. det er vidst mere af hysteri i min optik.. men okay jeg er heller ikke musik eller fint hørendeCaptain Phoenix skrev:Jeg vil sige præcis det modsatte: Der er meget bedre lyd at hente ved at udskifte de kondensatorer, B&O anvendte i de gamle Beovox'er. Både lytte-mæssigt og målbart (og på mange modeller - S45, S75 mv.) har jeg oplevet dette - se f.eks. dokumentation hér: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.p ... nix#p18734acj1980 skrev: jeg vil sige NEJ til udskiftning af de gule kondensatorer, de plejer aldrig at fejle noget (har testet rigtig mange af dem)
Eller vigtigere: prøv selv og hør forskellen.
spoler og modstande taber ikke værdi... spoler kan faktisk godt ændre sig.. permabillitet.... meeen det gør sig mere markant udslag i HF kredse ;-)Captain Phoenix skrev:Blot kondensatorer - spoler og modstande taber ikke værdi (eller er/bliver umusikalske) med mindre de er brændt af og det ser dine ikke ud til at være. Jeg bruger Jantzen Cross Caps pga fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.B&O Vintage skrev:Skal hele filteret skiftes eller blot kondensatoren? Min genbo er ferm tidligere it udstyr reparatør så det kan han vel klare. Anbefalet leverandør modtages gerne
PS: fastgør dem med silicone-klæber og/eller strips, så de ikke rasler.