Philips AG 9016/17

Rør i alle afskygninger

Philips AG 9016/17

Indlægaf Gottschalck » tirs 6. mar 2012 10:16

Jeg købte jo en ekstra af Poul Erik til træffet i Hald og den spiller, som min allerede stående, rigtig fint.
Der var dog flere der påpegede at den trængte til kondensatorskift og ensretterskift.

Jeg kan også godt se at begge mine har trætte lytter ( hhv blå og grå på billedet) der trænger til at blive skiftet. To af dem er på 16UF/16 volt men de andre kan jeg ikke se, medmindre jeg aflodder dem. Nogen der lige ved hvor stor værdi de har?

Giver det i det hele taget mening at fixe de små forstærkere tænker jeg. De spiller jo fint nu - koster ingenting og er heller ikke rigtig anerkendte på hverken lyd eller design. Jeg synes nu aligevel at de spiller overraskende godt på en letdreven højtalere.

Nå men lidt billeder af dyrene. Den ene er forsynet med Din højtalerstik den anden nogen aflange Philips typer. De er overraskende ens bygget, selvom printet er lidt mørkere på den ene forstærker og de nævnte kondensatorer der er blå i den ene og grå i den anden.
Hilsen Jesper
Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Gottschalck tirs 6. mar 2012 15:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Philips AG 9016/17

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 6. mar 2012 12:14

Kan sådan én parallelkobles til mono? Så kunne man lege med aktive horn? Sommers minier f.eks. Skulle man så gå amok, så kunne man lade en st70 trække bunden over nogle gulv/superace horn. :D
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Philips AG 9016/17

Indlægaf mcs_5 » tirs 6. mar 2012 13:46

Man kunne godt brokoble dem, hvis man hægter højttalere med den bobbelte impedans på. Hvad er de lavet til? 3-5 ohm?

Men ved brokobling får du meget af den 2. harmoniske forvrængning kompenseret væk, og det fjerner måske noget af charmen i lyden...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Philips AG 9016/17

Indlægaf larsne » tirs 12. nov 2013 13:38

Genopliver denne gamle tråd...

Lyder den så dårlig som beskrevet her http://www.tube-classics.de/TC/GermanTu ... AG9016.htm
når den er umoddet?
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Philips AG 9016/17

Indlægaf Gottschalck » tirs 19. nov 2013 01:24

Den lyder noget bedre med de to afklippede kondensatorer, der sidder hen over trafoerne end i original stand. Det kan afprøves på et par sekunder med eller uden kondensatorer på. synes faktisk den spiller ganske glimrende og en del bedre med nye lytter.

Venligst
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster