Scandyna/Dynaco ?

Rosinen i pølseenden

Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf Glerup » man 20. feb 2012 20:56

Hej allesammen

Købte disse højtaler på et loppemarked, men der var desværre ikke nogen model type skilt på, og kan ikke finde nogen data på dem, men den er udstyret med 2x8 tommer basser og en 1½ tommer dome diskant, alle fra Seas

Men den ene bas enhed er desværre dårlig, den har model nr. 21TV-EW 8 ohm (Seas), er det muligt at finde sådan en ?

Mvh
René Glerup
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Glerup
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 feb 2012

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf larsne » man 20. feb 2012 21:48

De hedder vist A45, der findes også en A45x model som har samme bestykning men med et lidt anderledes udseende.
Billede
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf KlausM » man 20. feb 2012 22:21

Jeg har også et sæt Dynaco A45 som din (og en extra 15 Ohm NOS SEAS bas enhed) men mine er 8 Ohm i system impedans. Desværre havde ham jeg købte dem af snoet dynaco messing skiltene. Da dine basser er 8 Ohm, må det være et sæt ScanDyna, der er 4 Ohm i system impedans. Hvad er der galt med den dårlige bas?

Billede

Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM tors 12. sep 2019 11:23, rettet i alt 4 gange.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf Glerup » man 20. feb 2012 23:31

KlausM skrev:Jeg har også et sæt Dynaco A45 præcis som (og en extra NOS SEAS bas enhed). Desværre havde det bønnehoved jeg købte dem af snoet dynaco messing skiltene, men mine er også 8 Ohm. Hvad er der galt med den dårlige bas?

Billede

Mvh Klaus


Den hænger fast i svingspolen, når jeg trykker menbranen indad... øv øv :|
Glerup
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 feb 2012

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf pqrannes » man 20. feb 2012 23:43

Glerup skrev:
KlausM skrev:... Hvad er der galt med den dårlige bas? ...


Den hænger fast i svingspolen, når jeg trykker menbranen indad... øv øv :|


Der er vist Scandyna basser nok i verden. Kan du få den defekte ud og se, hvad der er for en (der er flere varianter), kan jeg måske være behjælpelig med en, du kan få.

Der skal nok godt med kræfter og - især - tålmodighed til at få bassen ud. Den er måske gummireret i og skal vippes hårdt, bestemt og langsomt (gummiet kan evt. forvarmes med en hårtørre) fra det sted, den har siddet de sidste 30-40 år. Husk at beskytte træværket med noget hårdt og fladt metal (en japan-spartel?).

PQR

Edit: læs evt. også her: http://www.audiokarma.org/forums/showth ... ?p=1011529
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf Glerup » man 20. feb 2012 23:48

pqrannes skrev:
Glerup skrev:
KlausM skrev:... Hvad er der galt med den dårlige bas? ...


Den hænger fast i svingspolen, når jeg trykker menbranen indad... øv øv :|


Der er vist Scandyna basser nok i verden. Kan du få den defekte ud og se, hvad der er for en (der er flere varianter), kan jeg måske være behjælpelig med en, du kan få.

Der skal nok godt med kræfter og - især - tålmodighed til at få bassen ud. Den er måske gummireret i og skal vippes hårdt, bestemt og langsomt (gummiet kan evt. forvarmes med en hårtørre) fra det sted, den har siddet de sidste 30-40 år. Husk at beskytte træværker med noget hårdt og fladt metal (en japan spartel?).

PQR


Hejsa, basenheden hedder Seas 21TV-EW 8 ohm, og jeg har fået den ud (det var svært)

René
Glerup
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 feb 2012

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf pqrannes » tirs 21. feb 2012 00:00

Glerup skrev:Hejsa, basenheden hedder Seas 21TV-EW 8 ohm, og jeg har fået den ud (det var svært)


Jeg har en Seas 21 f-ew 8 ohms her. Om den ene kan erstatte den anden, kan jeg ikke huske. Den skal lige have loddet en litze-tråd som har løsnet sig fra rammen, men det skulle være nemt at ordne.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf Glerup » tirs 21. feb 2012 00:06

pqrannes skrev:
Glerup skrev:Hejsa, basenheden hedder Seas 21TV-EW 8 ohm, og jeg har fået den ud (det var svært)


Jeg har en Seas 21 f-ew 8 ohms her. Om den ene kan erstatte den anden, kan jeg ikke huske. Den skal lige have loddet en litze-tråd som har løsnet sig fra rammen, men det skulle være nemt at ordne.

PQR


Din enhed har vel ikke alnico magnet ?
Glerup
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 feb 2012

Re: Scandyna/Dynaco ?

Indlægaf KlausM » søn 15. jul 2012 21:21

Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster