Lenco l70

Analog når det bedst

Lenco l70

Indlægaf Louis » tors 17. sep 2015 21:59

Idag fik jeg en Lenco L70 ind ad døren. Jeg havde købt den ubeset, men var klar over at armen manglede.
Den kræver dog noget mere arbejde end jeg lige først havde antaget... Der har vist været en rigtig amatør diy'er på spil.

1. Der er boret et ekstra hul i værket? Det skal så lukkes, og det skal hullet til den originale arm vel også, hvis jeg ikke finder den.
2. Slibes og malet, der er rigtigt mange skrammer og afskallet maling.
3. Af en eller anden årsag er tænd og sluk funktionens ledninger klippet over.
4. Det værste af det hele er nok at der på undersiden af pladetallerknen, hvor mellemgulvet løber, er limet en plademåtte på med trælim... Hvem gør det?
5. Og for at gøre det hele værre er flere af de bevægelige dele bøjede umanerlig meget.

Heldigvis var det billigt. For det kræver godt nok lidt attention.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70

Indlægaf The Canadian » fre 18. sep 2015 19:23

Tillykke Tillykke Tillykke ... Fantasisk spiller ... Jeg for på et tidspunkt en armn i overskud ( er ved at skifte lejer i en i anden L 70 arm ) ... Når det er gjordt kan vi se på om du forsat mangler en ...
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Lenco l70

Indlægaf Louis » fre 18. sep 2015 23:35

The Canadian skrev:Tillykke Tillykke Tillykke ... Fantasisk spiller ... Jeg for på et tidspunkt en armn i overskud ( er ved at skifte lejer i en i anden L 70 arm ) ... Når det er gjordt kan vi se på om du forsat mangler en ...


Tak tak tak. Jeg har altid godt ville have en. Jeg er begyndt at ordne lidt på den. Men der er mange dele der er skæve og skal rettes ud. Lejet skal skiftes osv.
Hvis nogen har dele liggende, også fra l75, der er lidt gengangere, så høre jeg gerne fra jer:-) særligt "sandwich delen" der bruges ved monteringen af mellenhjulet. Nederst på sidste billede i i første indlæg.

Jeg forventer mig meget af den og vil rigtig gerne sætte den originale arm på hvis muligt. Så jeg er i den grad interesseret :thumbsup:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70

Indlægaf Louis » søn 20. sep 2015 11:59

Så langt, så godt.
Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70

Indlægaf Tonni » søn 20. sep 2015 14:59

:OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lenco l70

Indlægaf Louis » fre 23. okt 2015 20:57

Og lidt længere. Nu skal der nok bare lidt træ på kassen en dag. Mine maler evner er sgu ikke gode.

Jeg har et problem med at kontakten til tænd sluk "hopper ud" så jeg skal afmontere hele værket, og jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor?

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Lenco l70

Indlægaf Louis » fre 23. okt 2015 23:03

Dobbelt post
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 135 gæster