Robbie Sheridans olie-råd til Thorens td124

Analog når det bedst

Robbie Sheridans olie-råd til Thorens td124

Indlægaf his067 » man 27. jun 2016 22:38

Robbie Sheridan skrev:

I did a lot of research and found that the original oil ROB is now Regal Oil T46 and the ROG is Regal Oil T220. I have confirmed this with Caltex, Texaco, and Chevron. The heavier oil that I supplied is T220, exactly as ROG. The lighter oil is Z22 and is derived from T46, although very slightly different. I can get T46 withot too much trouble but I've had very good results on motors using Z22.

I believe that the heavier oil in the stepped pulley and idler was chosen by Thorens to dampen out any noise rather than for its lubricating properties, so it should work out much better if people have been using light oil. I know that Jaap (Pees, Hanze HiFi) uses Renetac for the pulley. I researched that and it is a sticky oil, normally used for sliding components, and has a viscosity of 68, so stepping up to 220 should still be better.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Robbie Sheridans olie-råd til Thorens td124

Indlægaf Tonni » tirs 28. jun 2016 08:55

Særdeles interessant! Bruger selv en Turbine ISO-VG46 i min motor. Mon ikke den er lig med T46? hmm...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4806
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Robbie Sheridans olie-råd til Thorens td124

Indlægaf his067 » tirs 28. jun 2016 08:59

Jog har kun en lille smule viden om det her, men jeg tror at turbineolien har nogle tilsætnings-stoffer der forhindrer den i at skumme (Det har den jeg brugte ihvertfald). Så jeg tror ikke de er det samme.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Robbie Sheridans olie-råd til Thorens td124

Indlægaf ferr31 » ons 13. jul 2016 13:17

Til min store overraskelse modtog jeg igår 2 små flasker olie :thumbsup:
Som jeg skrev til his067 da han efterlyste test personer har jeg ikke noget
sammenlignings grundlag for at høre forskel på den gamle olie (lejet er helt tørt :oops: ) og så den nye.
Jeg har som sådan ikke brugt min td124 andet end den er afprøvet da jeg
købte den. Det må komme når jeg får "tid" til at få skiftet div. dele.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster