Er der nogle der har sådan et board liggende, og vi kan finde en pris, kunne jeg godt være interesseret...
- Helst i sort.
Men tråden kom til at udvikle sig. Så nu vil den komme til at beskrive det der, forhåbentligt, bliver en 124'ers vej tilbage til livet!
Det tænkte indhold, regner jeg med kommer til at indeholde følgende:
Rengøring og restaurering af den originale Ortofon-plint.
Reparation af motor, og øvrige bevægelige dele.
Samt, forhåbentligt med jeres hjælp, diverse debatter og erfaringsudvekslinger angående dette, og lignende, projekter!
Denne indledning er skrevet da der er gang i side to i tråden.
Edit 23/1-15:
Jeg er blevet opfordret til at lægge links, til de forskellige remedier, her først i tråden.
Kit til konvertering af Mk.I til Mk.II motorstag kan købes gennem "Audiosilente" på ebay.
Det samme gælder for nye bronzeforinger til motoren, trustplates til centerleje, erstatnings mellemhjul. - samt andre spændende ting... - Husk ved motor- og center-lejekits her fra er der ikke kugler med! - Se længere nede...
Fjederophængene til Mk.II motoren forhandles bl.a. gennem Hanze De er ikke billige, men angiveligt temmeligt svære at overgå, når det kommer til motorafkobling...
Joel's oliekits kender de fleste der har haft med Lenco eller Thorens at gøre. Gode produkter og til en, i hifisammenhæng, fornuftig pris.
Kugler til bundleje i motoren, og centerlejet, har jeg købt gennem ham her. Han har sin forretning i Hong Kong så forvent tre til fem ugers leveringstid... - Jeg købte Si3N4 (silisium nitrid) i 2 og 6 mm. 2 mm. til motor, og 6 mm. til centerlejet.
Han nedskriver til under de famøse 80 kr. i deklarering...
Det er ikke billigt at få en 124'er i top trim. Regn med minimum 1 kKr, for at få motoren op at snurre optimalt. Og skal mellemhjul, samt bronceforinger til trappehjul, mellemhjul og hovedleje skiftes tager det hurtigt fart! 3 kKr må ikke afskrække jer... - Så er i advaret!

Med venlig hilsen
Tonni