Var det så lige en ide at linke så vi kunne se, hvad i taler om......jeg kan se, at der er noget m. Pioneerlamper...men.....
Vh
Freddy
gasolin skrev:Tror nu ikke jeg ville blive snydt hvis jeg havde købt en af de forstærker han har til salg, han har bare ikke noget jeg ville købe pt.
Der en Sansui AU-D9 til salg for 2000kr og en til 3500kr i perfekt stand med velbevaret original brugermanual og garantibevis. Samme ejer siden ny.
Pga prisforskelen hvad skal man så konkludere, den ene er for dyr, den anden er i mindre god stand (trods det den ser godt ud) eller at den dyre er i perfekt stand eller ?
Det jo en ret stor forskel i prisen på 2 forstærker der er lavet fra 1981 til 83
gasolin skrev:Pokemon skrev:dit problem er ikk din forstærker eler om du hænger din pladespille op på en hylle
din pickup er for blød til din arm eler din arm for tung
og det gør at den spiller bulerne i pladerne
og det gir dig dårlig sporing af pladerne udover at dine baser blafre
brug dine penge på en leter arm eller en stivr pickup
og vis du virklig ikk vil det så kan et sub filter lavs pasivt i din pickup ingang
Virkerlig?Bruger en ortofon om 10 (den bedste jeg er blevet anbefalet til min billige disko pladespiler)
Det første gang jeg har fået at vide at min pickup er for blød til min arm eler min arm for tung
Den har en headshell som nemt kan skiftets ud med en anden med f.eks en pickup fra audio technica
Det eneste jeg er interesseret i er at få styr på er de ukontrollerbare bevælgelser min basenhed (2 vejs højtaler) har når jeg spiller medium højt og op, jeg vil ikke skifte arm og placering af pladespiller, pickup kan jeg godt være med på hvis ikke det bliver dyrt, så må jeg senere se om jeg kan finde en brugt riaa med subsonisk filter hvis der skal mere til eller en forstærker med subsonisk filter
Kan ikke finde ud af lave en filter til min pladespiller, har set en, men det koster 200 euro![]()
Nu går tråden mere over i pickup end forstærker, så jeg håber det er ok og hvis en administrator synes tråden skal flyttes så må den bare det.
gasolin skrev:Tror nu ikke jeg ville blive snydt hvis jeg havde købt en af de forstærker han har til salg, han har bare ikke noget jeg ville købe pt.
Der en Sansui AU-D9 til salg for 2000kr og en til 3500kr i perfekt stand med velbevaret original brugermanual og garantibevis. Samme ejer siden ny.
Pga prisforskellen hvad skal man så konkludere, den ene er for dyr, den anden er i mindre god stand (trods det den ser godt ud) eller at den dyre er i perfekt stand eller ?
Det jo en ret stor forskel i prisen på 2 forstærker der er lavet fra 1981 til 83
Fensten skrev:gasolin skrev:Tror nu ikke jeg ville blive snydt hvis jeg havde købt en af de forstærker han har til salg, han har bare ikke noget jeg ville købe pt.
Pga prisforskellen hvad skal man så konkludere, den ene er for dyr, den anden er i mindre god stand (trods det den ser godt ud) eller at den dyre er i perfekt stand eller ?
Det er lækre forstærkere. Vær opmærksom på at begge over tid behøver en eller anden form for service. Der er ganske stor sandsynlighed for at lim anvendt til at støtte kapasitorer, er blevet ledende eller delvist ledende. Og det er ganske kostbart at skifte kapasitorer i sådan en forstærker.
Læs evt. mere her:
https://audiokarma.org/forums/index.php ... em.587413/
Mvh.
Fensten
Pokemon skrev:Fensten skrev:gasolin skrev:Tror nu ikke jeg ville blive snydt hvis jeg havde købt en af de forstærker han har til salg, han har bare ikke noget jeg ville købe pt.
Det er lækre forstærkere. Vær opmærksom på at begge over tid behøver en eller anden form for service. Der er ganske stor sandsynlighed for at lim anvendt til at støtte kapasitorer, er blevet ledende eller delvist ledende. Og det er ganske kostbart at skifte kapasitorer i sådan en forstærker.
Læs evt. mere her:
https://audiokarma.org/forums/index.php ... em.587413/
Mvh.
Fensten
er problemet ikk at limen bliver ætsne?
og vorfor skule det vær dyrt at udskift kondensatorne? el bar lode dem ud og rense limen væk og lode dem i igen?
Fredmarantz skrev:Det er jo ikke sikkert, at det er noget, som Gasolin selv kan / vil gøre. Dermed skal en anden person jo gøre det - oftest en professionel- og at udskifte flere dusin kondensatorer/komponenter (uanset man lodder de samme i igen) vil unægtelig være en tidsrøver som koster penge. Skal kondensatorprisen så oven i - hvilket nok i et vist omfang kunne være relevant, hvis vi taler elektrolyt, så vil det da også løbe op.
klart billigst, hvis man selv kan og vil gøre det ordentligt.
Limen kan ætse, men den kan også blive ledende. Det sidste har jeg været ude for i en CD-maskine.
Vh
Freddy
Pokemon skrev:Fredmarantz skrev:Det er jo ikke sikkert, at det er noget, som Gasolin selv kan / vil gøre. Dermed skal en anden person jo gøre det - oftest en professionel- og at udskifte flere dusin kondensatorer/komponenter (uanset man lodder de samme i igen) vil unægtelig være en tidsrøver som koster penge. Skal kondensatorprisen så oven i - hvilket nok i et vist omfang kunne være relevant, hvis vi taler elektrolyt, så vil det da også løbe op.
klart billigst, hvis man selv kan og vil gøre det ordentligt.
Limen kan ætse, men den kan også blive ledende. Det sidste har jeg været ude for i en CD-maskine.
Vh
Freddy
nu er det jo nok ikke flere dusin der er limet
nok kun de store
og vorfor skule gasolin ikk ku gør det selv?
det koste ikk ret meget
Pokemon skrev:gasolin skrev:Pokemon skrev:dit problem er ikk din forstærker eler om du hænger din pladespille op på en hylle
din pickup er for blød til din arm eler din arm for tung
og det gør at den spiller bulerne i pladerne
og det gir dig dårlig sporing af pladerne udover at dine baser blafre
brug dine penge på en leter arm eller en stivr pickup
og vis du virklig ikk vil det så kan et sub filter lavs pasivt i din pickup ingang
Virkerlig?Bruger en ortofon om 10 (den bedste jeg er blevet anbefalet til min billige disko pladespiler)
Det første gang jeg har fået at vide at min pickup er for blød til min arm eler min arm for tung
Den har en headshell som nemt kan skiftets ud med en anden med f.eks en pickup fra audio technica
Det eneste jeg er interesseret i er at få styr på er de ukontrollerbare bevælgelser min basenhed (2 vejs højtaler) har når jeg spiller medium højt og op, jeg vil ikke skifte arm og placering af pladespiller, pickup kan jeg godt være med på hvis ikke det bliver dyrt, så må jeg senere se om jeg kan finde en brugt riaa med subsonisk filter hvis der skal mere til eller en forstærker med subsonisk filter
Kan ikke finde ud af lave en filter til min pladespiller, har set en, men det koster 200 euro![]()
Nu går tråden mere over i pickup end forstærker, så jeg håber det er ok og hvis en administrator synes tråden skal flyttes så må den bare det.
vilken pladespille har du ?
gasolin skrev:Hej Vintagehifi Jeg har problemer med min pladespiller som gir mig uønsket bevægelser i min højtaler(bassen) som er så dybe at jeg ikke kan høre dem, men kan se det når jeg spiller medium højt.
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster