En tur vest på

Vis os dit grej

Re: En tur vest på

Indlægaf pqrannes » tirs 15. apr 2025 17:43

De to basser, det er Kino 120er, synes at være i fin stand:

PXL_20250415_152214819.jpg

PXL_20250415_152248457.jpg

Spørgsmålet er nu, Freddy, om pladen, jeg skruede af i den ene side af bagsiden, må skrues på med andre skruer end de, nu for små, ligekærvede skruer, den var monteret med.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf pqrannes » tirs 15. apr 2025 18:26

pqrannes skrev:...

Spørgsmålet er nu, Freddy, om pladen, jeg skruede af i den ene side af bagsiden, må skrues på med andre skruer end de, nu for små, ligekærvede skruer, den var monteret med.

PQR

Jeg turde ikke sætte andre skruer i. Så Freddys bebrejdende blik for mig. Et helt træf.

Det blev de originale, hjulpet på det gamle trick: en knækket tændstik i hullet inden skruen skrues i.

PXL_20250415_160853848.jpg

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf kbekke » tirs 15. apr 2025 20:00

pqrannes skrev:
pqrannes skrev:...

PQR

Jeg turde ikke sætte andre skruer i. Så Freddys bebrejdende blik for mig. Et helt træf.

Det blev de originale, hjulpet på det gamle trick: en knækket tændstik i hullet inden skruen skrues i.

PXL_20250415_160853848.jpg

PQR

Så håber jeg sandelig, at du har brugt originale svovlstikker og ikke de nymodens.. :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Fredmarantz » ons 16. apr 2025 20:41

Haha - ser det først nu. :lol: :lol: Men jeg noterer mig, med stor tilfredshed, at du har valgt en løsning med tændstikker og de originale skruer. :thumbsup:
Det gør i mine øjne, at højttaleren stadig lever som en højttaler, som uberørt gennem 60-70-80 år har været igennem en tidsmaskine og fremstår ærlig og "som den er". Selvfølgelig kan vi ikke høre, om det er de originale ligekærvs-skruer - men bare tanken er rar, synes jeg. Jeg ved ikke, hvor meget energi der gennem tiden her i Marantz-afdeling, Herning, er gået med at finde originale skruer, spændeskiver, pærer m.m. - og hvad har vi, for at få Marantz'erne og andet til at være det, som de oprindeligt var. Selvfølgelig med apparaternes sundhed som en 1. prioritet, men derefter deres originalitet. Det med sundheden kan ikke undgås at have betydning for udskiftninger af komponenter, som kan være betænkelige at have siddende efter alle disse år - og der har vi/jeg jo så måttet ty til nyere produktion af især kondensatorer og i et vist omfang visse transistorer, både små og nogle større. Sådan må det jo bare være. :p

Er udmærket klar over, at den filosofi i manges øjne kan være langt ude - men det har jeg det fint og fredeligt med - bare man lader mig og filosofien være mærkelig, er det fint. :p

Men godt gået PQR :thumbsup: - tændstikløsningen tror jeg teknisk set er lige så god som uoriginale skruer. (og så tror jeg såmænd også at vores indbyrdes samværsklima på træffet vil være meget sundere end ellers :lol: :lol: :QQS: :Skor: [beer2] )

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Elway » ons 16. apr 2025 22:59

Træffets styregruppe noterer med tilfredshed at man gør sig umage med udøve præ-træf diplomati og anerkendelse :lol:

Fortjener det så ikke nogen flere der i samme ånd vil medbringe bagværk til træffets kaffebord, så vi holder den gode stemning? 8)
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Tonni » tors 24. apr 2025 22:30

Jamen. Det er lige ved, der skal en hagesmæk til... Uff hvor ville jeg gerne. Men pladsen. Måske meget godt, den ikke er der... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri