Tandberg TD20A problemer

Spaghetti sektionen

Re: Tandberg TD20A problemer

Indlægaf zaptor » tirs 6. feb 2024 14:58

his067 skrev:
zaptor skrev:Hej
Du har indtil flere TD20A... Er jeg så heldig, at du har en du skrotter fra.
Manger en netafbryder, et print der sidder i h side med micro knapper til play mm. Det er en af knapperne der er defekt.

Hej Zaptor,
har du stadig brug for kontakten/netafbryderen?

Hej. Ja, har stadig ikke fundet en. Og mangler også en af de små kontakter i h side til play, spol mm.

Mvh Zaptor
zaptor

Lokalitet: tommerup

Indlægaf jenspp00 » fre 26. apr 2024 08:44

@zaptor:
Hvis du kommer til træffet d. 25 maj skulle vi måske stikke hovederne sammen. Jeg har 3 TD20A maskiner som jeg arbejder på at blive til 2 der fungerer 100%. Jeg har samme problemer med de defekte Petrick switches (on/off, spolestørrelse og hastighed) og har nogle ideer til hvordan man måske kan opdatere dem til nye typer der er tilgængelige, men kræver noget mekanisk arbejde.
jenspp00

Lokalitet: Allerød

Indlægaf zaptor » fre 26. apr 2024 09:11

Jeg kommer til træffet, og er meget interesseret :OLO:
zaptor

Lokalitet: tommerup

Indlægaf his067 » fre 26. apr 2024 10:54

Jeg er der også på træffet, så jeg er med på en 'Tandberg-summit'

PS: Zaptor: desværre sidder min kontakt også fast, derfor har jeg ikke sendt den til dig.

PPS: jeg fik lige en tanke: WD40. Så jeg gik ud i biblioteket og spøjtede et skvæt på afbryderen, lod den hvile i et par minutter. Og nu virker den fint!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf jenspp00 » tirs 7. maj 2024 16:01

Vi ses !!
jenspp00

Lokalitet: Allerød

Indlægaf koldby » fre 23. maj 2025 14:10

Jeg kan se, at ser er flere herinde, der har problemer med at skaffe den originale prom (u3) til Tandberg TD20 a. Jeg har lavet en løsning på dette problem. Det er lykkedes for mig at programmere en EEprom så den fungerer ligesom den originale og er nu ved at få fremstillet et adaptorprint til den . Det er en dip28 kreds i stedet for en dip20. Jeg lavede et prototype adaptorprint print til de første EEprommer og de fungerer upåklageligt.
Hvis der er interesse for det, kan man købe dem af mig , når printet er færdigt. Skriv til karstenkoldby@gmail.com hvis du er interesseret.
koldby

Lokalitet: Ruds Vedby

Indlægaf koldby » fre 23. maj 2025 14:16

Det er lykkedes for mig at programmere en EEprom så den kan erstatte den originale prom u3 i TD20A. Jeg er ved at få fremstillet et adaptorprint og når det er klart, kan man købe den færdige EEprom med adaptorprint.
Skriv til karstenkoldby@gmail.com.
koldby

Lokalitet: Ruds Vedby

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager