Jeg har haft en ellers fint udseende Nakamichi 700ZXL stående i længere tid, og været tæt på at slagte den til reservedele, men har nu fået sympati for den, og besluttet at den skal have den helt store tur.
Jeg har været i gang med at udskifte alle gummidele i værket, en stribe lytter, og renset alle kontakter osv. og vil nu til at teste og justere den.
Til min overraskelse så mangler der en komponent i drevet, og i flg. den tidligere ejer så har den sandsynligvis ikke været der i længere tid.
Det drejer sig om en slags kabel som skal forbinde et motordrev til en anordning ved tonehovedet, således at den selv kan justere azimut.
Sådan én leder jeg nu efter, og håber at nogen måske kan hjælpe?
Jeg fandt et billede på nettet hvor man lige kan skimte den. Det er det blå bælte lignende bånd der ses bag ved drevet.
Det er nøjagtig samme system som ofte bruges i forbindelse med omskiftere hvor betjeningsdelen sidder på fronten af et apparat, og den egentlige omskifter sidder længere tilbage på et print f eks.
Mit spørgsmål er om nogen skulle have noget udstyr liggende hvor der sidder sådan en tingest i som evt kan bruges, eller endnu mere heldig, har én i oveskud fra en Naka-700.