Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Hackenberg » tors 9. jan 2020 10:52

Vi kan jo lige så godt begynde at skrive ønskelisten. "Julen" nærmer sig jo med raske skridt.

HVAD KUNNE DU TÆNKE DIG AT HØRE/SE TIL TRÆFFET?

Skriv om det du har set/hørt på Vintagehifi.dk, eller blandt medlemmerne, og som du gerne vil opleve igen til Vintagehifi-træf 2020.
Anlæg, enkeltapperater, foredrag/oplæg eller andet interessant. Det ville selvfølgelig være fint med noget vi aldrig har hørt/set før, men hvis du missede noget de foregående år kan du bede om en reprise.
Arrangørgruppen fastlægger suverænt et program men tager hensyn til det ønskede.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf x-tian » tors 9. jan 2020 10:59

Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre noget 1/4 bølge horn og noget open baffel (specielt bundkasser/subwoofere) både fysisk og teorien om det/dem

Brugen at testplader til justering af tonearm/PU
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf hificlassic » tors 9. jan 2020 11:39

PQR, SorenKI, Louis og jeg har snakket om et Tannoy shoot-out.
Jeg kunne medbringe STORE Tannoy med 15" DC enheder i bagladerhorn
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Tonni » tors 9. jan 2020 12:17

Det med store DC konstruktioner, lyder ekstremt spændende. Dog tænker jeg også, med tanke om de sidste store højttalere du havde med Verner, at det måske vil gøre den arme riddersal for lille?
- Sidste gang, var jeg oprigtig bange for de arme vinduer... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf his067 » tors 9. jan 2020 15:19

Jeg kunne demonstrere Feickerts Adjust+ og Fozgometer, men det er endnu ikke sikkert om jeg kommer med. Det Kræver også en Mørch DP 6 eller 8 arm ! (Men det kan måske arrangeres).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf MAJ » tors 9. jan 2020 15:41

hificlassic skrev:PQR, SorenKI, Louis og jeg har snakket om et Tannoy shoot-out.
Jeg kunne medbringe STORE Tannoy med 15" DC enheder i bagladerhorn


Så kunne jeg supplere med et “La maison de L`Audiophile”-setup bestående af Altec Lansing A7 Voice Of The Theatre med Hiraga-filter, original Kaneda DC1 forforstærker og original Hiraga Le Classe A effektforstærker (30W), begge fra L`Audiophile (Lectron) i Paris. Desværre mangler jeg Verdier-pladespilleren, endnu ;)
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Poul » tors 9. jan 2020 16:06

Hvad med et lille grundkursus i praktisk anvendelse af oscilloskop ved fejlfinding?

(Torben har faktisk lovet mig et “privatkursus”, men har indtil videre haft for travlt :p )
Poul
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf x-tian » tors 9. jan 2020 16:38

Poul skrev:Hvad med et lille grundkursus i praktisk anvendelse af oscilloskop ved fejlfinding?

(Torben har faktisk lovet mig et “privatkursus”, men har indtil videre haft for travlt :p )
Poul


Jeg kan godt tage et par ældre scobe med og vise lidt partisk brug af disse på analog kredsløb men ved ikke om det er den type du tænker på eller det skal være mere vintage :-)
scope.jpg
, Så kan jeg også lige benytte lejligheden til at få dem gjort rene ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf ralphandersen » tors 9. jan 2020 16:48

hificlassic skrev:PQR, SorenKI, Louis og jeg har snakket om et Tannoy shoot-out.
Jeg kunne medbringe STORE Tannoy med 15" DC enheder i bagladerhorn


Jeg kunne medbringe dobbelte 15" Tannoy i STØRRE hjørnekabinetter sammen med resten af mit anlæg til shoot-outet.

Jeg ville meget gerne høre Altec igen og jeg ville elske hvis der var nogen der havde en SET-forstærker, så jeg kunne høre sådan en for første gang.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Louis » tors 9. jan 2020 21:16

Noget af det der står stærkest for mig på de tidligere træf er når folk har "hele stuen" eller lytterummet med. Det synes jeg er rigtig spændende at høre folks hifi historie og hvor de er endt henne idag, og så høre nogle af de stykker musik de spiller derhjemme. For mig står det langt stærkere end de mixede setups osv. som naturligvis også kan noget.

Jeg husker Trentemølle med Pioneer Exclusive - Freddy & Harveys marantz historie, rimmers ortofon køb, rlbs Lockwood osv. Den personlige gode historie synes jeg er spændende.

Jeg synes oftere det går lidt galt når nogen levere forstærker og nogen kilden og nogen tredje højtalerne, det går ikke altid lige godt;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KenRas » tors 9. jan 2020 21:18

x-tian skrev:
Poul skrev:Hvad med et lille grundkursus i praktisk anvendelse af oscilloskop ved fejlfinding?

(Torben har faktisk lovet mig et “privatkursus”, men har indtil videre haft for travlt :p )
Poul


Jeg kan godt tage et par ældre scobe med og vise lidt partisk brug af disse på analog kredsløb men ved ikke om det er den type du tænker på eller det skal være mere vintage :-)
scope.jpg
, Så kan jeg også lige benytte lejligheden til at få dem gjort rene ;)


Jeg kan også medbringe lidt grej, samt deltage i oscilloscope undervisningen, hvis der er interesse derfor.

Denne her (altså den nederste ;) ) kunne måske også være interessant for de teknisk interesserede:

2092D4C1-0481-445E-A8D2-220B516E7852.jpeg


Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KenRas » tors 9. jan 2020 22:41

Hackenberg skrev:Anlæg, enkeltapperater, foredrag/oplæg eller andet interessant. Det ville selvfølgelig være fint med noget vi aldrig har hørt/set før, men hvis du missede noget de foregående år kan du bede om en reprise.

Sidste år deltog jeg for første gang, bare lørdag eftermiddag. Det var spændende at se de imponerende store højttaler systemer der blev vist frem, især de store JBL kloner fra Sorenki. Samtidig var det dog også lidt ensformigt at vi “bare” så 3 forskellige sæt højttalere, dog drevet af nogle spændende forstærkere. Det må være muligt at lave lidt mere variation i de 3 primære præsentationer.

Jeg kunne godt tænke mig at se og høre om følgende:

1. Quadrofoni.
Det kunne være interessant hvis der var en eller flere der kunne sætte et sådan anlæg op. Her tænker jeg ikke bare på forstærker/receiver med højttalere, men også f.eks. en 4 spors Akai GX-630D SS eller tilsvarende. Der findes også LP’er indspillet i quadrofoni og pladespillere til det samme. Kunne nogen så holde et mindre foredrag om dette, de forskellige quad formater, mm, så kunne det være interessant tror jeg.
Gerne noget Marantz grej :Thumpsup:

2. Pickupper.
Ingen tvivl om at pickupper er lidt af en videnskab og flere medlemmer her på dette forum har luftet deres store viden om emnet. Det kunne være interessant hvis nogen, med nogle praktiske lyttetests, kunne vise os hvilke specifikationer der er vigtige ved valg af ny pickup.

3. Spole og kasette båndoptagere.
Et stort emne som der sikkert kan spindes mange gode historier omkring. Hvorfor fortrækker folk det ene mærke frem for et andet.

4. Klasse A forstærkere. Både med rør og med transistorer.

Noget af dette har sikkert været oppe før, men der kommer jo hele tiden nye folk til, såååå....

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf hificlassic » fre 10. jan 2020 09:38

ralphandersen skrev:
hificlassic skrev:PQR, SorenKI, Louis og jeg har snakket om et Tannoy shoot-out.
Jeg kunne medbringe STORE Tannoy med 15" DC enheder i bagladerhorn


Jeg kunne medbringe dobbelte 15" Tannoy i STØRRE hjørnekabinetter sammen med resten af mit anlæg til shoot-outet.

Jeg ville meget gerne høre Altec igen og jeg ville elske hvis der var nogen der havde en SET-forstærker, så jeg kunne høre sådan en for første gang.

Jeg gad rigtig godt høre Ralphs STØRRE Tannoy :OLO:
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf snod » fre 10. jan 2020 09:40

hificlassic skrev:Jeg gad rigtig godt høre Ralphs STØRRE Tannoy :OLO:

Det vil jeg også :OLO:
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf highfive » fre 10. jan 2020 11:49

Hej

Vill gärna visa upp / prata om / demonstrera lite Göteborgskt Vintage HiFi anno 1976 - 1980:
Inertia BD-T1 / U66 Munin / U66 C-2 / U66 P-1 / QLN 1

Med vänlig hälsning, Björn i Göteborg

9F0194E6-6DBA-4E70-9016-B5A10DB949C7.jpeg

U66-C2 Preamp under locket :-)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af highfive fre 10. jan 2020 15:46, rettet i alt 1 gang.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2020



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst