Min interesse er blevet fanget af et sæt Audioscan Saturn 80
I første omgang mest af nostalgiske årsager, fordi jeg tydeligt kan huske, hvordan jeg for mange år siden har stået mangen gang i Audioscan i Odense og kigget og drømt om gear og sagtens kan erindre deres egen højttalerserie.
Men jeg kan intet huske om lyden i dem.
Efter sigende skulle de spille i retning af JBL L86/98, og da jeg er ret begejstret for lyden i et sæt L86, jeg har til låns, vil jeg høre om nogen herinde har nogle lydmæssige erfaringer med Saturn 80'erne?
Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?
-
- Lokalitet: Odder
-
- Lokalitet: midtfyn
Re: Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?
Hejsa - jeg genopliver lige en gl. tråd her.. Audioscan annoncerede jo disse Saturn modeller som værende med Coral inside - det holder dog ikke helt vand, for basenheden i 70/80 er fra Vifa. Det gør den self ikke dårlig af den grund...Efter sigende skulle de spille i retning af JBL L86/98, og da jeg er ret begejstret for lyden i et sæt L86, jeg har til låns, vil jeg høre om nogen herinde har nogle lydmæssige erfaringer med Saturn 80'erne? ..
sidenius
Andet steds på vintage, nævner en bruger at saturn 80 er med Vifa m21 wn-7 bas & Coral 4a-81 ml.tone. Diskant = noname. Mine Saturn 70 er med Vifa m21 wn-6 bas & coral 4a-60 ml.tone. Diskant = noname horn. ( ikke peizo )
Det var den tids prisbillige systemer fra Audioscan, hvor de var listet til hhv. 895,- og 695,-. Alligevel er de nu slet ikke dårlige som sådan, bl.a har mellemtonen sit eget kammer, og vægt/kabinet fornuftigt, dog pålagt folie.
Jeg købte mit sæt for en 20'er i genbrug, men ophæng skal jo skiftes. ( ca.160,- hos bekent ) Kan nogen herinde huske tilbage til midt firserne og disse modeller ??

Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
- Gottschalck
- Lokalitet: Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Re: Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?
Fandt også lige denne tråd. Basenhederne hedder Coral 8L-81 og dem har jeg to af. Mellemtonen er Coral 4A-60.
Vh Jesper
Vh Jesper