Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Nogen der ved om de fåes nogen steder? Har overvejet 3D printning, men der sidder jo en metalfjeder i knapperne... Og vil også helst ramme farven.
Mvh Zaptor
Tandberg knapper
-
- Lokalitet: midtfyn
Re: Tandberg knapper
Hejsa - et kendt problem, som kan være en udfordring - den billigste løsning er at finde en donor. Det er jo nemt blot at linke til part liste side på Ebay, men det kan hurtigt blive pebret og gøre projektet urentabelt.zaptor skrev:Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Nogen der ved om de fåes nogen steder? Har overvejet 3D printning, men der sidder jo en metalfjeder i knapperne... Og vil også helst ramme farven.
Mvh Zaptor
Jeg har ikke prøvet 3d print, men hvis du kender nogen der gør i det, kan delene efterfølgende måske spraymales.( Farve/holdbarhed i mente )
Jeg vil foreslå dig et specifikt foto herinde af dem du mangler og evt. en søge profil på dba/ebay.

Mvh. Carsten
- ferr31
- Lokalitet: Nyborg
- Geografisk sted: Østfyn
Hvilken Tandberg ?zaptor skrev:Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Mvh Zaptor
Mvh.
Nils
Nils
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
fx 9000x - serien har disse knapper. Det er især - måske endda kun? - et problem med de grønne knapper, som sidder på skydepot'sene.
Jeg mener ikke, at de sorte knapper af ellers samme slags har dette problem.
Det eneste der er at gøre er at 3-D printe i en "så tæt-på-farve" som muligt. Hvis man anskaffer originale, vil de helt sikkert gå i opløsning/krakelere inden for relativt kort tid. Det med fjederen komplicerer 3-D printningen yderligere.
et pxxxx-irriterende fænomen!!
X-tian (bruger herinde) har en søn, som vist er lidt af en nørd udi 3-D printning - måske kunne han spørges om han ville kunne indgå i et frugtbart samarbejde?
Edit: det gælder vist også 3300x
Vh
Freddy
Det eneste der er at gøre er at 3-D printe i en "så tæt-på-farve" som muligt. Hvis man anskaffer originale, vil de helt sikkert gå i opløsning/krakelere inden for relativt kort tid. Det med fjederen komplicerer 3-D printningen yderligere.
X-tian (bruger herinde) har en søn, som vist er lidt af en nørd udi 3-D printning - måske kunne han spørges om han ville kunne indgå i et frugtbart samarbejde?
Vh
Freddy
-
- Lokalitet: tommerup
Ja, rigtigt. Og de røde og grønne er de værste. Men kan jeg bare hitte stl filerne, kan jeg selv lege lidt med print. Så må jeg have fundet noget pla i den rette farve. Lidt lim kan måske virkeFredmarantz skrev:fx 9000x - serien har disse knapper. Det er især - måske endda kun? - et problem med de grønne knapper, som sidder på skydepot'sene.
Vh
Freddy

Tak for info. Mvh Johnny
-
- Lokalitet: Nørresundby
Er det denne type eller de helt firekantede?zaptor skrev:Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Mvh Zaptor
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Vh Jan
-
- Lokalitet: tommerup
Lige præcis den der...Buller skrev:Er det denne type eller de helt firekantede?zaptor skrev:Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Mvh Zaptor
-
- Lokalitet: Nørresundby
Jeg har knappen liggende i .stl format, men har ikke selv prøvet at printe den.zaptor skrev:Lige præcis den der...Buller skrev:Er det denne type eller de helt firekantede?zaptor skrev:Tandberg spolebåndoptagere, er jo kendt for plastknapper der er gået til gennem tiden. Det gælder alle farver..
Mvh Zaptor
Har forsøgt at sende den til dig, men systemet tillader desværre ikke fil-formatet.
Hvis du sender mig en besked med din email skal jeg nok sende den.
Vh Jan
-
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Et par rigtig gode eksempler den forbistrede knap her i denne DBA- annonce..(den grønne type)
https://www.dba.dk/spolebaandoptager-ta ... 098201611/
Vh
Freddy
https://www.dba.dk/spolebaandoptager-ta ... 098201611/
Vh
Freddy