af his067 » lør 6. maj 2023 10:44
Ah, TD20A, mit smertensbarn....Jeg har et tre-fire stykker af dem. Og en af dem virker.
Generelt er det jo en fantastisk maskine: et dejligt stramt design og en masse plus-sider. MEN der er et vigtigt aberdabei: Logic-kredsløbet som styrer båndtransporten går ofte istykker og den e-prom som styrer det er ikke længere i produktion (og udstyr til at programmere den slags er også vanskelig at finde). Min Kammerat, Bill, har dog efter mange opfordringer formået at kopiere den for fem-seks år siden, så hvis du ikke kan få det til at makke ret, kan du sende mig en PB, så prøver jeg at skubbe til ham.
Tænd og sluk knappen kan skilles ad, men jeg husker ikke helt hvordan man gør.
Jeg ville nok være mere tryg ved at sende den til en ekspert som kan sætte den på en variotrafo og starte den nænsomt op (og undgå at den løber løbsk og bliver ødelagt). På den anden side, min første TD20A fik denne nænsomme behandling, og gik alligevel stykker imens den var på bænken, så der er ingen garantier for success!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon Kontrapunkt B, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.