Volumen potentiometer Sansui AU-717

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”
Besvar
Jensen4
Lokalitet: Hellerup

Indlæg af Jensen4 »

Hej
En af mine forstærkere er en Sansui AU 717. Vi syntes den har en rigtig god lyd og fruen syntes at det er den der er primær forstærker. Den har bare den klassiske fejl for den model: Det Alps 4-gangs potentiometer til volumen har flere steder hvor banerne ikke giver lyd i den ene kanal.

Jeg ved godt det kan være meget svært at reparere dem, og det er ligeså svært at finde et brugt - og endda ligeså svært (måske umuligt) at finde et nyt der kan det samme.

Men jeg spørger alligevel: Er der måske en blandt jer der har eller har hørt om en løsning? Jeg skal nok skrive, at jeg ikke rigtigt tør et geværgreb som at bore huller og rense/sprøjte...
Sansui, Michell, Grado, SME, Focal, Teac
Edge
Lokalitet: Midtjylland
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Edge »

Den kan skilles ad og renses, men det er nok en opgave for en fagmand. Evt. Tophøj teknik eller Analog bo (begge kan findes på forum)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Jensen4
Lokalitet: Hellerup

Indlæg af Jensen4 »

Tak Edge. Det vil jeg se til. Det er begyndt at være et problem, for stumperne eller manglerne på banerne har sat sig præcis på de steder hvor vi normalt gerne vil lytte. Så enten for højt eller for lavt. Jeg tager fat i det, for vi spiller mange timer hver dag. Musik er godt meget musik er bedre, og vinyl er konge :-)
Sansui, Michell, Grado, SME, Focal, Teac
Besvar